استاندار مرکزی گفت: ایجاد هنرستان صنایع دستی از جمله ضروریات این استان است.
کد خبر: ۱۰۸۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ 31 December 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای آموزش وپرورش استان مرکزی، افزود: مکانی برای ایجاد این هنرستان در شهر اراک پیش‌بینی شده که نیازمند بررسی‌های فنی و تخصصی است که با انجام این مهم، هنرستان صنایع دستی نیز در استان راه اندازی می‌شود.
وی یادآورشد:هدایت دانش‌آموزان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضروری است و دستگاه‌های مسئول باید نگاه ویژه‌ای به این مسئله مهم داشته باشند.
وی افزود:در راستای هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید فضا و کادر آموزشی مناسب برای هنرستان‌ها تامین شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: مذاکراتی با صنایع استان مرکزی به ویژه شهرستان اراک برای ایجاد و تجهیز یک هنرستان بزرگ و کارآمد انجام شده و موافقت‌های لازم نیز در این خصوص دریافت شده است.
وی ایجاد هنرستان در حوزه کشاورزی را از نیازهای ضروری استان عنوان کرد و گفت: موانعی برای ایجاد هنرستان فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان وجود دارد که امید است با پیگیری‌های انجام شده این هنرستان نیز راه‌اندازی شود.
مخلص الائمه اضافه کرد: مطالعات و تصمیماتی در زمینه احیای هنرستان بهیاری در استان مرکزی انجام شده و امید است این هنرستان سال آینده در استان ایجاد شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: مشارکت وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد و تامین تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز هنرستان‌ها نیاز ضروری است.
مخلص الائمه کمبود فضای آموزشی را از جمله مشکلات آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، آموزش و پرورش استان در ۲ شهرستان ساوه و اراک با محدودیت‌هایی در زمینه فضای آموزشی مواجه است و باید با بهره گیری از ظرفیت خیران مدرسه ساز و منابع دولتی اقداماتی برای رفع این مشکل انجام شود.
وی تاکید کرد: در برخی از مناطق شهری، کمبود فضای آموزشی مشکلاتی را برای آموزش و پرورش به همراه داشته و باید با ساخت، بازسازی و توسعه فضاهای آموزشی برای سال آینده از هم اینک اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار