رئیس گروه بیمار‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی، شیوع بیماری ایدز در استان مرکزی نصف میانگین کشوری است.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ 04 December 2022

به گزارش تابناک مرکزی؛دکتر علی منصوری افزود: میزان شیوع جهانی بیماری ایدز تا سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰ مورد در هر هزار نفر بوده در حالی‌ که این میزان در ایران شش دهم در هزار است و میزان شیوع بیماری در ایران یک بیستم میزان شیوع جهانی است.

او گفت: تا پایان شهریور ۱۴۰۱ تعداد ۴۴ هزار و ۷۶۲ مورد بیماری در کشور گزارش شد و در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک هم ۲۴۱ نفر شناسایی شدند که در مقایسه با کشور میزان شیوع بیماری در دانشگاه علوم پزشکی ارک کمتر از نصف میانگین شیوع کشوری است.

دانشگاه علوم پزشکی اراک اکنون ۲۴۱ نفر شامل ۵۶ زن و ۱۸۵ مرد مبتلا به ایدز را شناسایی کرده است که از این تعداد ۱۶۴ نفر زنده هستند و ۷۷ نفر هم فوت کردند.

افراد مبتلا به ایدز در استان مرکزی در رده سنی صفر تا ۹ سال بدون ابتلا، ۱۰ تا ۱۹ سال پنج نفر، ۲۰ تا ۲۹ سال ۶ نفر، ۳۰ تا ۳۹ سال ۴۸ نفر، ۴۰ تا ۴۹ سال ۱۰۳ نفر، ۵۰ تا ۵۹ سال ۵۴ نفر و ۶۰ سال به بالا ۲۵ نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده است.

رئیس گروه بیمار‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اینکه، بیشترین مبتلایان به بیماری ایدز در استان مرکزی افراد ۴۰ تا ۴۹ سال هستند افزود: انجام رفتار‌های پُرخطر جنسی و اعتیاد به مواد مخدر از دلایل اصلی ابتلای افراد ۴۰ تا ۴۹ سال به ایدز در استان مرکزی است.

در چند سال اخیر راه انتقال به بیماری ایدز از طریق آمیزش جنسی نسبت به راه انتقال اعتیاد پیشی گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار