بیست و یکمین نمایشگاه گل‌های داوودی، اواخر مهرماه در شهر محلات گشایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ 26 September 2022

محمدرضا شفیعی مسئول برگزاری نمایشگاه، اظهار کرد: این نمایشگاه از ۲۷ مهر الی ۱۵ آبان برقرار خواهد بود.

به گفته وی، در نمایشگاه امسال حدود ۱۰۳۰ رقم(رنگ) گل به نمایش در خواهد آمد و با توجه به اینکه زمان آغاز گل‌دهی آنها متفاوت است، هنگامی که بیش از سی الی چهل درصد گل‌ها باز شوند، نمایشگاه آغاز می‌شود، بر این اساس، با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، ۲۷ مهر برای بازگشایی نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

شفیعی افزود: نمایشگاه امسال در مساحت حدود ۲۵۰۰ متر مربعی توسط پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محل این پژوهشکده در شهرستان محلات برگزار خواهد شد و تمامی محصولاتی که در نمایشگاه عرضه می شود، حاصل کار به‌نژادی انجام شده توسط این پژوهشکده است.

عضو هیات علمی پژوهشکده ملی گل و گیاه محلات، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال، طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، حدود چهل گونه حذف شده و هفتاد الی هشتاد گونه به ارقام موجود افزوده شده که این حاصل کار پژوهشی صورت گرفته برای بهبود کیفیت نمایشگاه بوده و ممکن است ارقام جدید بدست آمده، مانند بسیاری از ارقام قبلی، در جهان بی‌نظیر باشند که هدف کار پژوهشکده نیز همین است.

شفیعی در مورد مساحت نمایشگاه، با اشاره به فضای نمایشگاه‌های گل در کشورهایی نظیر هلند، اسپانیا و امارات، افزود: به دلیل محدودیت فضا و امکانات، امکان گسترش فضا وجود ندارد، اما شرایط و توان برگزاری در ابعاد گسترده‌تر وجود دارد و این نکته‌ایست است که می‌توان مورد توجه قرار داد.

مسئول برگزاری نمایشگاه بیست و یکم ادامه داد: آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه در سال‌های پیش از شیوع کرونا به سی الی چهل هزار نفر هم رسیده بود، اما در سال‌های اخیر به دلیل اعمال محدودیت‌ها، این آمار کاهش یافته بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی مراحل کاشت، نگهداری و مراقبت‌های کارشناسی توسط کارگران و کارشناسان پژوهشکده صورت می‌گیرد، هزینه برگزاری بسیار کاهش می‌یابد.

وی به نمایش درآوردن توان و پتانسیل گل شهرستان محلات را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد که می‌تواند موجب رونق گردشگری شهرستان شود.

شهرستان محلات در جنوب شرقی استان مرکزی واقع شده و با سابقه بیش از ۸۰ سال فعالیت در زمینه گل و گیاهان زینتی، پیشرو در زمینه تولید، پرورش و بهبود نژاد گل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار