رییس گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: با بازگشت زائران از کشور عراق احتمال شیوع وبا وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹ 21 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی منصوری افزود: نخستین فرد مبتلا به التور(وبا) در شهرستان ساوه از زائرین برگشتی از کشور عراق بوده است که پس از بروز علائم به بیمارستان امام حسین(ع) در مرز مهران مراجعه کرده و بعد از انجام نمونه‌گیری، گزارش مثبت شدن التور دریافت و رسیدگی به موضوع در دستور کار معاونت بهداشتی قرار گرفت.
وی یادآورشد: در بیماری وبا(التور) فرد از اسهال آبکی شدید بدون دل‌درد و زورپیچ شکم، استفراغ، عطش، تشنگی فراوان، کم شدن یا قطع ادرار، گرفتگی و درد عضلات پشت ساق پا شکایت دارد.
وی تاکید کرد: دست‌های آلوده، مصرف آب آلوده، میوه و سبزی آلوده، مواد غذایی نپخته و آلوده، یخ آلوده و تغذیه نوزادان و کودکان با بطری شیر آلوده از دلایل ایجاد بیماری است و شستشوی دست ها با آب و صابون، استفاده از آب سالم، ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات، دفع بهداشتی فاضلاب ها و زباله، گرم کردن و پختن غذا به میزان کافی، پرهیز از مصرف آب چاه و رودخانه و هر نوع آب تصفیه نشده از ایجاد بیماری جلوگیری می‌کند.
دکتر منصوری تاکید کرد: چنانچه فردی علائم این بیماری را مشاهده کرد بلافاصله به مراکز بهداشتی درمانی برای نمونه‌گیری و تائید قطعی مراجعه و حتما بهداشت فردی را رعایت کند و با خودمراقبتی و قرنطینه خانگی مانع از گسترش بیماری شود.
رییس گروه مبارزه با بیماری ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این احتمال وجود دارد که برخی از زائران اربعین مبتلا به این بیماری باشند و باید توجه کنند که باید از دست دادن و روبوسی خودداری کنند و نسبت به درمان خود حتما اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار