عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: در سالیان گذشته در مجاورت راه‌آهن حدود پنج پارک برای استراحت مسافران و استفاده عموم شهروندان ساخته شده است که اداره کل راه‌آهن بدون ارائه هیچ‌گونه سند مالکیتی اقدام به حصارکشی در این منطقه کرد که این مسئله باعث تضییع حقوق شهروندان شده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴ 21 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزي، سید وحید میرنظامی افزود: در سالیان گذشته در مجاورت راه‌آهن حدود پنج پارک جهت استراحت مسافران و استفاده عموم شهروندان ساخته شده است که اداره کل راه‌آهن بدون ارائه دادن هیچ‌گونه سند مالکیتی اقدام به حصارکشی در این منطقه کرد که این مسئله باعث تضییع حقوق شهروندان شده است.
وی ادامه داد: در این زمینه با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی نیز مذاکراتی انجام شده است تا به پیگیری این مهم بپردازد، چرا که مجموعه راه‌آهن اراک هویت و بخشی از حافظه تاریخی شهر به‌شمار می‌رود که در ادوار مختلفی همچون دوران دفاع مقدس و سازندگی به عنوان مؤثرترین ناوگان حمل‌ونقل در منطقه ایفای نقش داشته و همواره از سوی شهروندان دارای جایگاه ویژه‌ای است.
عضو شورای اسلامی شهر اراک افزود: در مقابل ساختمان اداری راه‌آهن حصار کشیده شده است که این کار حتی در صورتی که اداره راه آهن سند مالکیت این زمین را در اختیار داشته باشد، منظر شهری در میدان راه‌آهن را از نظر زیبایی تحت تأثیر قرار می‌دهد. از آن جا که در سوم مردادماه سال ۱۴۰۰، مجموعه راه‌آهن ایران به عنوان نخستین میراث صنعتی در یونسکو ثبت شده است و با توجه به ارزش جهانی این میراث ماندگار، باید با احتیاط بیشتری در قبال این بنا تصمیم‌گیری کرد.
وی یادآورشد: مجموعه شهری راه‌آهن اراک به عنوان یک بافت ارزشمند شهری، نیاز به توجه مدیریت شهری دارد، در این راستا باید توجه کنیم که در گذشته زمین به هر شکلی که واگذار شده باشد هویت آن را شهروندان اراکی تعیین می‌کنند، کارکنان راه‌آهن بخشی از ساکنان این شهر هستند و نمی‌توان ساکنان یک شهر را به بهانه نبود امنیت و ارائه خدمات شهری یا هر بهانه دیگر از پیوند هویت‌های ملموس و ناملموس خود جدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار