نام دو دانشمند استان مرکزی در زمره سرآمدان علمی کشور و جهان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ 20 September 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی،محمد یاسر معصومی دانشمند شیمی دانشگاه اراک استان مرکزی توانست در بین یک درصد دانشمندان برتر جهانی قرار گیرد.
بر اساس اعلام یک پایگاه جهانی و یک موسسه داخلی یکی از اساتید دانشگاه اراک وارد فهرست یکصد دانشمند برتر جهان شده و نام دو استاد هم در فهرست سرآمدان عملی کشور قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه اراک گفت: بر طبق اعلام نظر پایگاه جهانی شاخصه‌های علمی موسسه کلر ویت که در ۲۲ حوزه موضوعی به بررسی سطح علمی دانشمندان جهان می‌پردازد و هر ۱۰ سال یکبار نام دانشمندان برتر جهان را اعلام می‌کند یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه اراک توانست پس از سال‌ها برای استان مرکزی در سطح جهانی افتخار آفرینی کند.
دکتر ذولفقاری افزود: ملاک برتر بودن درسطح جهانی فعالیت در حوزه‌های پژوهشی معتبر، تحقیقات مورد استناد و کاربردی بودن پژوهش‌ها در گره گشایی از مشکلات علمی و صنعتی است.
رئیس دانشگاه اراک همچنین از برگزیده شدن دو عضو هیات علمی این دانشگاه در فدراسیون سرآمدان عملی کشور هم خبر داد و گفت: هر سال بر اساس شاخصه‌های علم سنجی و نتایج معتبر پژوهشی نام صد استاد بزرگ کشور اعلام می‌شود که امسال نیز برای سومین سال متمادی دانشگاه اراک با کسب ۶۴۵ امتیاز در جایگاه ۲۱ کشور قرار گرفت و دو عضو هیات علمی این دانشگاه هم رتبه برتر کشوری را کسب نمودند.
دکتر ذولفقاری اضافه کرد: آقایان محمد یاسر معصومی و آبتین عبادی به عنوان دو سرآمد علمی کشور مطرح شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار