سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به خرید پنج میلیارد تومان تجهیزات انفرادی برای نیروهای این سازمان، گفت: سازمان آتش‌نشانی اراک در راستای برنامه پنج ساله خود حرکت می‌کند و خرید نردبان هیدرولیکی با هزینه‌ای بیش از ۷۰ میلیارد تومان را در دستور کار قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳ 19 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، محسن فضلی افزود: به‌زودی پاکت‌های مناقصه خرید نردبان هیدرولیکی بازگشایی خواهد شد و با تعیین پیمانکار این خودرو به تجهیزات آتش‌نشانی اراک اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه مقرر شده پنج دستگاه خودرو شاسی ۱۸ تن به خودروهای نجات سنگین و حریق سنگین سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک افزوده شود، یادآورشد: نزدیک به پنج میلیارد تومان تجهیزات انفرادی برای آتش‌نشانان این کلان‌شهر خریداری شده است.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک درخصوص حوادث شهری و عملیات نیروهای آتش‌نشانی، افزود: تحت تأثیر آموزش‌هایی که در فضای مجازی و رسانه در حوزه ایمنی ارائه می‌شود، میزان وقوع حوادث در سطح شهر و استان نسبت به گذشته کاهش داشته است.
وی گفت: نیروهای سازمان آتش‌نشانی روزانه عملیات‌های زیادی را در سطح شهر برای حوادثی همچون افتادن در چاه، غرق‌شدگی، آوارهای سنگین، نشت مواد شیمیایی، حریق‌های سنگین را در سطح استان پوشش می‌دهند.
فضلی با اشاره به اینکه میزان و نوع عملیات سازمان آتش‌نشانی در فصول مختلف متغیر است، اضافه کرد: با آغاز فصل گرما روزانه حدود ۵۰ مورد حریق در فضای سبز و مراتع داریم، اما در زمستان شاهد این نوع حوادث نیستیم، به‌طور مثال در یک روز ۱۵ مورد عملیات حریق شامل مراکز زباله، حریق باغ، گیر افتادگی در آسانسور، حریق منزل مسکونی، حریق سیلندر گاز، محبوس شدن حیوانات، عملیات حفاظت و ایمنی و اعزام خودرو به مراسم و آبرسانی به موکب‌های امام حسین (ع) را داشته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار