رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک گفت: به زودی سرای گلشن در بازار تاریخی اراک مرمت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 19 September 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، محمدعلی آقازیارتی افزود: در جلسه رسیدگی به مشکلات بازار تاریخی اراک که با حضور فرماندار اراک، شهردار بافت تاریخی، مدیر کل و معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ستی استان، رئیس اتاق اصناف و نمایندگانی از دفتر فنی و معاونت عمرانی استانداری تشکیل شده بود جزئیات طرح مرمت سرای گلشن بازار تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک رقم اعتبار اختصاص یافته به عملیات مرمتی سرای گلشن بازار تاریخی اراک را حدود ۴ و نیم میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تامین اعتبار این طرح به عهده شهرداری بافت تاریخی و اجرای آن با نظارت و کارشناسی میراث‌فرهنگی از هفته آینده آغاز خواهد شد.
آقازیارتی گفت: بر اساس مصوبه این جلسه تا ۴۸ ساعت آینده نواقص طرح برطرف و برای اجرا به شهرداری بافت تاریخی تحویل داده خواهد شود و در اختیار بازرسی نیز قرار می‌گیرد.
او با بیان اینکه مجموعه تاریخی بازار اراک در طول زمان دچار آسیب‌هایی شده است افزود: سال گذشته موضوع احیا و مرمت این مجموعه در دستور کار قرار گرفت و بخشی از سرا‌های دارای اولویت مشمول مرمت شد و این رویه در سال جاری هم ادامه دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اراک تاکید کرد: بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از گذشت ۲۰۰ سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود.
مجموعه تاریخی بازار اراک در دوره فتحعلی شاه قاجار در مرکز بافت شهری سلطان آباد احداث شده و یکی از زیباترین بازار‌های ایران محسوب می‌شود.
این مجموعه تاریخی دارای ۲۰ سرا و تیمچه است که هر یک از سرا‌ها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار