مدیرکل دفتر ارزیابی، عملکرد و بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: استان مرکزی در تثبیت اراضی ملی موفقیت صد درصدی کسب کرده و سند مالکیت برای ۹۹ درصد اراضی استان صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ 19 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرهاد زکیان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در اراک، افزود:حدنگاری اراضی کشاورزی برنامه اولویت‌دار این نهاد است.
وی اظهار داشت: تلاش مدیر موفق ثبت اسناد و املاک استان مرکزی موجب شده تا ۱۰ درصد اراضی کشاورزی این استان ثبت و استان مرکزی جزو پنج استان اول کشور محسوب شود.
مدیرکل دفتر ارزیابی، عملکرد و بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: استان مرکزی از جمله معدود استان‌هایی است که در آرای هیات نظارت آن در شورای عالی ثبت، به خاطر علم بالا و تسلط قضات شکسته نمی‌شود.
رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: جامعه‌ای که بخواهد سعادتمند شود و برمدار توسعه و پیشرفت قرار گیرد باید اقدامات زیربنایی و اصولی انجام دهد.
حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: استیفای حقوق عامه مردم، توسعه و تحکیم عدالت، جلوگیری از فساد، ظلم، جرم و جنایت از جمله بسترهای ارتقا امنیت، توسعه و پیشرفت هر جامعه به شمار می‌رود.
وی اظهار داشت: احیای حقوق عامه به دستگاه قوه قضاییه واگذار شده و مدیریت پیگیری از وقوع جرم، جنایت و فساد و تباهی با قوه قضاییه است.
رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ثبت اسناد و املاک یکی از سازمان هایی است که بازوی قوی برای دستگاه قضایی در تامین ایجاد و بستر فعالیت قوه قضاییه محسوب می‌شود.
حجت الاسلام موسوی افزود: ثبت اسناد و املاک می تواند رضایتمندی عمومی را ایجاد کند و بزرگترین امنیت را فراهم کند.
وی اظهار داشت: آنچه باعث رضایتمندی عمومی می شود اجرای کامل و جامع قانون حدنگار است.
رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اجرای این قانون منجر به صرفه جویی در وقت و هزینه خواهد شد و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی را به دنبال دارد.
حجت الاسلام موسوی افزود: فعالیت مطلوب ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در این حوزه آمارهای جهشی نسبت به سال‌های گذشته با بهره‌گیری از فناوری الکترونیکی داشته است.
وی اظهار داشت: اولویت در سال ۱۴۰۱ توسعه فناوری در تمامی فرایند ثبتی است که تحقق این مهم‌ منجر به پیشگیری از مفاسد خواهد شد.
رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در گذشته امکان جعل در فرآیند استعلام پرونده‌های ثبت اسناد و املاک وجود داشت، اما با استفاده از فناوری از خطا و تعمدات جلوگیری می‌شود و امکان رصد برای مدیران فراهم شده است.
حجت الاسلام موسوی افزود: لازم است ثبت اسناد و املاک استان در حوزه اراضی کشاورزی انرژی بیشتری را صرف کند و راه‌های نرفته در این مسیر را بپیماید.
وی اظهار داشت: منابع انسانی، سرمایه ثبت اسناد و املاک است و حفظ و حراست از آنان وظیفه مدیران این مجموعه است.
سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی نیز گفت: تحقق اهداف سازمانی توام با سلامت به مردم و جامعه و مشارکت همه همکاران را می طلبد.
شهرام مقدم افزود: کارکنان ثبت اسناد و املاک باید وظایف سازمانی را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.
وی برنامه‌های خود در این مسئولیت را شامل، پیاده سازی کاداستر، استفاده از فناوری نوین، شفافیت در خدمات، مبارزه با فساد، تعامل با دستگاه‌های اجرایی و حفظ و کرامت ارباب رجوع عنوان کرد.
در این آیین از زحمات حمید شایان مهر قدرد دانی و شهرام مقدم به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار