سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به بازدید ایمنی از ۸۰ مدرسه این کلان‌شهر، گفت: در آستانه مهرماه و بازگشایی مدارس، مدیریت شهری اراک اقدام به تشکیل ستاد استقبال از پاییز با هدف ارتقای سطح ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی به دانش‌آموزان کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 15 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، محسن فضلی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با همکاری نهادها و سازمان‌های مرتبط به برنامه‌ریزی خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید پرداخته است که یکی از کمیته‌های این ستاد، کمیته ایمنی است که اجرای مصوبات آن برعهده سازمان آتش‌نشانی قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: ارتقای سطح ایمنی مدارس همواره یکی از دغدغه‌های اصلی والدین دانش‌آموزان بوده است، از همین‌رو در ستاد استقبال از پاییز موارد ایمنی و پرخطر مدارس شامل سیستم گرمایشی، محوطه بازی، حیاط مدرسه، ساختمان و محدوده بیرونی آنها مورد بررسی قرار گرفته است و نیروهای آتش‌نشانی در روزهای پایانی شهریور و اوایل مهرماه به پیگیری این موارد در مدارس پرداخته‌اند.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اضافه کرد: در کمیته استقبال از پاییز برنامه‌هایی در خصوص ایمن‌سازی مدارس تدوین و به سازمان آتش‌نشانی ارائه شده است و نیروهای این مجموعه تاکنون از ۸۰ مدرسه بازدید و نکات ایمنی را به مدیران مدارس حاشیه خیابان‌های اصلی گوشزد کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مسائل ایمنی مرتبط با تردد دانش‌آموزان، درهای ورودی مدارس، وسایل گرمایشی و نرده‌ها بررسی شده است و نکات ایمنی به مسئولان امر در اداره کل آموزش‌و پرورش اعلام شده است، افزود: در صدد هستیم در طول سال تحصیلی به‌ویژه در روز هفتم مهرماه که روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی نامگذاری شده است، نیروهای آتش‌نشانی شهر اراک با بازدید از مدارس، برنامه‌هایی همچون کلاس‌های ایمنی را برگزار کنند.
فضلی تاکید کرد: مقرر شده است با همکاری بسیج دانش‌آموزی، در کلاس‌های آمادگی دفاعی دانش‌آموزان، بعضی از مباحث آتش‌نشانی آموزش داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار