نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پیاده روی اربعین حسینی رزمایشی ارزشمند و معنوی برای نشان دادن اقتدار شیعیان به جامعه جهانی است.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ 09 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی با حضور گسترده در پیاده روی اربعین به خوبی از این فرصت استفاده کردند.
امام جمعه اراک گفت: پیروی از مکتب و سیره اهل بیت(ع) سعادت جامعه ایران اسلامی را به دنبال دارد و باید از همه ظرفیت‌ها برای اشاعه این مکتب مقدس استفاده کرد.
وی افزود: مکتب اهل بیت(ع) از سرشار از عقلانیت، معنویت و عدالت است و گرایش به این مکتب انسان را به کمال می‌رساند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب از هر فرصتی برای ضربه زدن به ارزش‌های والای اسلامی استفاده می‌کنند، نیاز است محتواهای غنی مکتب اهل‌بیت(ع) با قالب‌های هنرمندانه تولید و در فضاهای مختلف منتشر شود.
امام جمعه اراک پیاده روی اربعین حسینی را خاری در چشم دشمنان اسلام و مذهب مقدس تشیع عنوان کرد و اظهار داشت: امام حسین (ع) بزرگترین پاسدار اسلام، قرآن و معلم بزرگ شهادت است و این شخصیت بی همتا چراغ راه و سرمایه ای برای دنیا و آخرت است.
وی یادآورشد: اجتماع عظیم مسلمانان در عراق در اربعین حسینی(ع) در هیچ جای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته است به طوری که بسیاری از اقلیت های مذهبی نیز در این آیین شرکت می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه در روزهای گذشته اتفاقاتی در مرزهای عراق روی داده است، گفت: امید است تدبیر شود مسایل و دعواهای داخلی عراق با رویکرد وحدت کلمه حل شود و انتظار نیست که حریم اهل بیت(ع) در عراق دچار تزلزل شود.
آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب و نمایندگان ۱۱۷ کشور از پیروان اهل بیت(ع) نیز گفت: سخنان رهبری در این اجلاسیه بویژه محوریت اهل بیت (ع) باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی بیان کرد: اهل بیت (ع) جامع همه کمالات هستند و نباید آنها را فقط در گوشه محراب و مسجد خلاصه کرد، اهل بیت (ع) بیگانه از سیاست نیستند، سیاست ما بیگانه از دیانت نیست و دیانت ما بیگانه از سیاست نیست.
امام جمعه اراک ادامه داد: متاسفانه برخی افراد گوشه نشینی و حاشیه سازی را دنبال می‌کنند، حاشیه سازی دور از مرام اهل بیت (ع) است.
آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: پیروان اهل بیت (ع) با عظمت مقابل امریکا، اسرائیل، آل سعود، داعش، منافقین و کوردلان و به تعبیر رهبری اژدهای هفت سر آمریکا و دشمنان ایستاده‌اند و در این مسیر خداوند کمک داده و می‌دهد.
وی تاکید کرد: اجلاس خبرگان هم در روزهای گذشته برگزار شد که بیانیه آن در ۱۱ بند ارائه شد و بسیار مهم و ارزشمند بود.
امام جمعه اراک افزود: امید است سایه رهبری سال‌های سال بر سر ملت ایران مستدام باشد، اما خبرگان هر وقت لازم باشد طبق وظیفه شرعی و اعتقادی در مرز قانون اساسی ادای وظیفه می‌کند، برخی نسخه ننویسند، یا تجزیه و تحلیل کودکانه نداشته باشند.
آیت‌الله دری نجف آبادی عنوان کرد: خبرگان همیشه آماده است و پس از ارتحال امام راحل، بهترین و شایسته ترین فرد را انتخاب کردند و غربی‌ها، شرقی‌ها، داخلی‌ها و خارجی ها تجزیه و تحلیل کودکانه و بچه‌گانه نداشته باشند.
وی بیان کرد: خبرگان به مسایل اقتصادی و فرهنگی و رهنمودهای رهبری در این راستا تاکید ویژه داشتند که امید است دولت در چارچوب سیاست‌های مختلف بویژه برنامه هفتم توسعه که مجمع تشخیص نظام آن را تصویب کرد، در بخش‌های مختلف با برنامه‌ریزی در راستای احیای هر چه بیشتر کشاورزی، معادن، صنایع و واحدهای نیمه کاره و نیمه تعطیل گام‌های بلندی بردارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: انتظار است دولت، نفدینگی بیش از پنج هزار میلیارد تومان که بسیار گسترده است را برای تولید و نه برای دلالی به کار گیرد و به راه‌اندازی واحدهای تولیدی توجه ویژه داشته باشد و با همت‌های بلند در این میدان‌ها موفق باشند.
آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به سالروز ۱۷ شهریورماه گفت: ماه شهریورماه در تاریخ انقلاب پر از اتفاقات گوناگون است که شهدای زیادی در این ماه تقدیم اسلام و انقلاب شده است و یاد همه آنها را گرامی می‌داریم.
امام جمعه اراک با اشاره به درگذشت ملکه انگلیس نیز گفت: انگلیس در طول ۱۰۰ و ۲۰۰ سال گذشته در کشور ما چه‌ کارها که نکرده‌اند، چند تا کودتا در ایران داشته و در دوران انقلاب هم توطئه‌های زیادی به راه انداختند.
آیت‌الله دری نجف آبادی عنوان کرد: انگلیس آل سعود و اسرائیل را حمایت کرد و شبکه‌های فارسی آنها مرتب علیه انقلاب و نظام سم پاشی می کنند، البته ملت ما هوشیار است و فریب این توطئه‌های دشمن را نمی خورد.
وی تاکید کرد: امید است پس از حوادث پیش‌آمده، شرایط آینده انگلیس بهتر شود و تجدید نظر کنند، حقوق ملت‌ها را پاس بدارند و شعار حقوق بشر و دموکراسی ندهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: دانشگاه‌ها، آموزش وپرورش، صدا و سیما و حوزه‌ها باید در آینده کارها و برنامه های انگلیس را بیشتر و بیشتر به جامعه توضیح دهند تا مردم بدانند غربی‌ها هیچ وقت برای ما دلسوز نبوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار