نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:نیاز است دولت از دستاوردهای خود در مدت یکسال گذشته گزارش‌هایی به مردم ارایه کند.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ 26 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: دولت با افزایش همکاری و هماهنگی با مجلس و قوه قضاییه پیشرف‌های کشور در مسائل داخلی و روابط بین‌المللی را برای مردم تبیین کند.
امام جمعه اراک گفت: رفع آلودگی هوای کلانشهرهای کشور در دستور کار دولت قرار گیرد.
افزود: آلودگی هوای اراک و سایر کلانشهرهای کشور مسئله مهمی است و باید از همه ظرفیت‌ها برای رفع آن استفاده کرد.
امام جمعه اراک تاکید کرد: نیاز است دولت ضمن ارایه اقدامات خود در یک سال گذشته، برنامه‌های خود برای سه سال آینده را نیز تشریح کند.
وی ادامه داد: ارایه اقدامات و برنامه‌های دولت به مردم اقدام شایسته‌ای است که افزایش اعتماد عمومی، نشاط اجتماعی و امید نسل جوان به آینده را به دنبال داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: این استان در شاهراه ارتباطی کشور قرار گرفته و نیاز است رسیدگی به جاده های استان در دستور کار دولت قرار گرفته و نقاط ضعف و نقاط کور جاده های استان برطرف شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: رسیدگی و رفع گره های ترافیکی بین شهرها و استان‌ها نیز نکته مهمی است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
وی توجه به مسئله آب و توسعه علمی کشور را نیز ضروری برشمرد و گفت: همه ما در یک کشتی نشسته ایم شاید نقصی وجود داشته باشد، اما ملت و همه اقشار باید در کنار هم با وحدت در مقابل دشمنانی که مانند گرگ در کمین نشسته اند، هوشیارانه عمل کنند. دردمان را به دشمن نمی گوییم تا سوءاستفاده کند، از دولت می خواهیم که با قدرت اقدام کند.
آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری دیدارهای رهبر معظم انقلاب با هیات دولت و تاکید رهبر معظم انقلاب به توجه به شرکت های دانش بنیان افزود: توسعه شرکت های دانش بنیان کلید توسعه کشور است.
وی اضافه کرد: اصل ۴۴ در برخی واحدهای تولیدی از جمله هپکو و آذرآب اراک به خوبی اجرا نشده و این مهم موجب به وجود آمدن برخی مشکلات مانند فولاد مبارکه شده است، بنابراین اگر خواهان جلوگیری از مفاسد به شکل ساختاری هستیم باید اقدام جدی کرد، فولاد مبارکه با پول بیت‌المال ساخته شده و فساد در آن پذیرفتنی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: از دولت انتظار می رود که از واگذاری ها درس بگیرد، پالایشگاه شازند سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان سود داشته است، اما به دنبال واگذاری آن بودند که جلوی اینکار گرفته شد، اصل ۴۴ باید حکیمانه و عاقلانه اجرایی شود و دولت عدالت خواه و ضد فساد باید با همت و تدبیر در مقابل فساد ساختاری و غیرساختاری بایستد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تقدیر از فرمانده سابق نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: مردم و مسئولان استان از آمادگی کامل برای همکاری با فرمانده جدید فراجا در استان برخوردار هستند و امید است امنیت و آرامش در استان بیش از پیش افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار