مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: دراین استان یک هزار و ۲۶۱ بیمار خاص تحت پوشش این بیمه هستند.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹ 17 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمدرضا جیریایی در جمع خبرنگاران افزود:بیش از ۵۰ درصد این بیماران معادل ۶۵۷ نفر بیمار ام اس و ۲۰۶ نفر پیوند کلیه،۷۸ نفر هموفیلی ،۵۲ نفر تالاسمی مبتلا و ۲۶۵ نفر دیالیزی هستند.
وی با بیان اینکه هزینه سالانه بیمه‌شدگان سلامت استان سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود یادآورشد: ۶۴۵ هزار و ۵۳۳ نفر معادل ۴۵ درصد از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی افزود: از این تعداد ۱۸۴ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی، ۳۲۷ هزار تحت بیمه شده روستایی، ۸۳ هزار و ۵۰۰ کارکنان دولت، ۳۹ هزار و ۱۱۴ نفر سایر اقشار و ۲ هزار و ۲۴۸ نفر نیز از اتباع بیگانه را شامل می شود.
جیریایی گفت: ماهانه به صورت میانگین ۳۰۰ میلیارد ریال برای درمان سطح یک و ۲ افراد تحت پوشش این بیمه هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه با توجه به سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری،تمامی افراد فاقد بیمه در کشور به صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار می گیرند اظهارداشت: در این راستا از بهمن‌ماه سال گذشته اقدامات مناسبی نخست از حاشیه شهرهای اراک و ساوه و خمین انجام شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۵ هزار نفر افراد فاقدپوشش بیمه در این استان شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار گرفتند گفت: این مهم مد نظر باشد چنانچه فرد فاقد پوشش بیمه‌ای در بیمارستان بستری شود پیش از ترخیص می تواند اقدام به دریافت دفترچه بیمه کند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه در راستای مطالبات موسسات طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در کل کشور یک روند ثابت و منظمی در پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد وجود دارد افزود: در حال حاضر مطالبات تیرماه داروخانه‌ها پرداخت شده و سایر موسسات نیز تا پایان خردادماه مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.
جیریایی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیرماه امسال به صورت شبانه روزی ۲۵۰ مورد بازدید از ۱۶۵ داروخانه طرف قرارداد صورت گرفته و آموزش‌های لازم نیز در این راستا ارائه شده است.
وی افزود:در راستای حمایت از طرج جوانی جمعیت، مادران باردار می‌توانند یک‌سال به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند و این اداره کل، بیمه فرزند مادر را تا ۵ سال تقبل می‌کند.
وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به زوجین نابارور گفت: در این راستا ۳ مرکز طرف قرارداد دولتی بیمارستان امیرالمومنین، بیمارستان سینا و جهاد دانشگاهی با بیمه سلامت قرارداد منعقد کردند و زوجین متقاضی می‌توانند در سال سه نوبت از خدمات بیمه‌ای ۵۰۰ میلیون ریالی از خدمات بیمه‌ای این سازمان بهره گیری کنند.
وی افزود: از آغاز اجرای این طرح در سال گذشته،یک هزار و ۵۶ بار مراجعه برای درمان ناباروری صورت گرفته که ۴۱۶ میلیون تومان هزینه در بر داشته و ۳ ماه امسال نیز ۴۸۵ بار مراجعه با ۵۱۹ میلیون تومان در این راستا هزینه انجام شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه اکنوم ۱۰۰ درصد نسخ پزشکی به صورت الکترونیکی است، گفت: ارائه خدمات توانبخشی معلولین در زمره خدمات و تعهدات سازمان قرار دارد و بیماران اوتیسمی نیز تمام خدمات درمان خود را از طریق این بیمه می‌توانند دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار