دانشیار و عضو هیئت علمی گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به تغییرات سیستم ایمنی در زنان باردار، مادران در گروه افراد پر خطر جامعه قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸ 14 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر کتایون وکیلیان افزود: زنان باردار همانند سایر افراد در معرض خطر کرونا قرار دارند و با توجه به تغییراتی که در سیستم ایمنی مادر به وجود می‌آید زنان باردار در جمله افراد پر خطر در جامعه قرار می‌گیرند و این مهم، توجه بیش از پیش به بانوان باردار را ضروری می‌سازد.
وی ادامه داد: مادران بارداری که به بیماری های زمینه ای از جمله دیابت، فشارخون، بیماری های قلبی و ... مبتلا هستند و یا دارای وزن بالا هستند نسبت به بقیه مادران بالا، بیشتر مستعد ابتلا با کرونا و سایر بیماری های عفونی قرار می‌گیرند.
وی تاکید کرد: توصیه می‌شود زنان باردار با نوشیدن مایعات زیاد، ورزش منظم، استفاده از رژیم غذایی سالم و رعایت های پروتکل های بهداشتی سیستم ایمنی خود را تقویت کنند تا شانس ابتلا به بیماری های عفونی و کرونا را در کاهش دهند.
وکیلیان توضیح داد: با این که تحقیقات تا بدین لحظه ثابت نکرده اند که ابتلا به کرونا خطری برای جنین داشته است ولیکن ابتلا به کرونا میزان زایمان پیش از موعد را افزایش می‌دهد لذا به تزریق واکسن در دوران بارداری توصیه می‌شود تا خطر ابتلا به کرونا کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار