مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: توسعه ۳۰ هکتاری به سطح زیر کشت گلخانه‌های این استان در سال جاری هدفگذاری شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ 13 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی‌ اصغر زارعی افزود: برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برای توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌های سبزی ،صیفی و گل و گیاهان زینتی حدود ۲۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود، ۱۵۰ درصد این برنامه امسال در استان اجرایی شود.
وی ادامه داد: ۷۲۲ هکتار فضای گلخانه‌ای در استان مرکزی وجود دارد که ۵۲۷ هکتار این اراضی زیر کشت گل و گیاهان زینتی و ۱۹۵ هکتار نیز زیر کشت محصولات سبزی و صیفی قرار دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: ۵۳ هزار تن سالانه انواع محصولات سبزی و صیفی از جمله فلفل دلمه‌ای، گوجه و خیار در گلخانه‌های سبزی و صیفی، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار شاخه گل شاخه بریده، ۵۱ میلیون گلدان گل آپارتمانی و ۱۵۶ میلیون بوته گل فصلی و نشایی در گلخانه‌های گل و گیاهان زینتی این استان تولید می‌شود.
زارعی گفت: استان مرکزی در زمینه تولید گل شاخه بریده مقام دوم، گل آپارتمانی مقام سوم و گل فصلی و نشایی مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده‌ است.
وی ادامه داد: علاوه بر کشت گل و گیاهان زینتی در فضاهای گلخانه‌ای، ۵۹۳ هکتار از اراضی باز کشاورزی استان مرکزی نیز زیر کشت گل و گیاهان زینتی قرار دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: بیشترین گلخانه‌های گل و گیاهان زینتی در شهرستان‌های خمین، محلات، ساوه و اراک و گلخانه‌های سبزی و صیفی در شهرستان‌های اراک، ساوه و زرندیه قرار دارد.
زارعی حمایت از متقاضیان ایجاد گلخانه‌ در استان مرکزی را از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: متقاضیانی که برای ایجاد گلخانه در سامانه تسهیلات اعتباری "سیتا" وزارت جهاد کشاورزی ثبت نام کنند می‌توانند از تسهیلات با نرخ ۱۴ درصد در مناطق برخوردار و ۱۰ درصد در مناطق کمتر برخوردار شوند.
وی کاهش مصرف آب و افزایش تولید در اراضی گلخانه‌ای را از جمله مزایای گلخانه‌ها عنوان کرد و گفت: کشت محصولات کشاورزی در اراضی گلخانه‌ای علاوه بر کاهش ۱۰ برابری مصرف آب کشاورزی افزایش ۱۰ برابر تولید محصول در این اراضی را به همراه دارد.
وی گفت:۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار