استاندار مرکزی گفت: بازدیدهای میدانی وبی واسطه مسئولین در نقاط مختلف کمک می کند که مشکلات از نزدیک بصورت میدانی لمس شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 12 August 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی خمین در جمع خبرنگاران افزود: در بررسی های میدانی و مشورت نزدیک با صاحبان صنایع و نخبگان حوزه صنعت و کشاورزی نظرات آنها دریافت می شود و مشورت با طیف های مختلف، مشکلات اولویت بندی و راهبردهای مناسب شناسایی و پیگیری می شوند.
وی یادآورشد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان مرکزی منابع اعتباری برای تکمیل طرح های نیمه تمام مصوب و اعتباراتی جذب شد.
وی گفت: انتظار می رود از این اعتبارات برای کمک به تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، طرح های نیمه تمام و باقی مانده از گذشته از این منابع مصوب تامین کنیم و بازدید از نزدیک واحدهای صنعتی و کشاورزی ضروری بود.
مخلص الائمه افزود: منابع خوبی برای بخش کشاورزی و توسعه روستاها، کمک به مدارس، بهداشت و درمان به ویژه بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی خمین در سفر هیات دولت مصوب شد.
وی اظهار داشت: از این منابع برای تکمیل طرح های نیمه تمام، حمایت از تولید، توسعه تولید، بخش کشاورزی در آبخیزداری کمک می گیریم.
استاندار مرکزی افزود: باتوجه به محدودیت های منابع و زمان کشور برای برخی طرح ها، اولویت بندی طرح های موردنیاز و نیمه تمام ضروری است.
مخلص الائمه گفت: با اشاره به بازدید از برخی واحدهای تولیدی خمین و بررسی روند پیشرفت آنها، اضافه کرد: پتروشیمی این شهرستان در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی بهره برداری رسمی شد و صنایع موفقی مانند واحد تولید روسری و ادوات کشاورزی در مناطق روستایی این خطه فعال هستند.
استاندار مرکزی گفت: از محورهای مواصلاتی خمین با استانها و شهرستانهای دیگر بازدید و روند بررسی آنها بررسی شد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بازدید های میدانی سبب آشنایی نزدیک با چالشها، راهکارها و هزینه کرد منابع می شود.
علیرضا نظری با اشاره به تفاوت بررسی میدانی با پشت میزنشینی مسئولان، ادامه داد: این بررسی ها در شناخت ضعف قوانین، قانونگذاری و اجرای قوانین در تمام مناطق کشور کمک کننده هستند.
وی یادآورشد: بدون شک اقدامات خوبی نظیر پتروشیمی و فرو سیلیس از سالها قبل در خمین آغاز شده و اقداماتی نظیر طرح ملی مسکن در قالب احداث ۸۰۰ واحد تا سال آتی در دست اقدام است.
عضو کمیسیون کشاورزی و آب مجلس یازدهم ادامه داد: انتظار می رود مشکلات تامین آب و برق شهرک گل و گیاه خمین در بازدید امروز گره گشا است.
نظری گفت: پست ۴۰۰ خمین یکی از مهمترین زیرساختهای شهرستان برای سرمایه گذاری در این شهرستان است چراکه سرمایه گذاران برای تامین برق با مشکل مواجه هستند.
وی با اشاره به عدم تزریق اعتبارات کافی برای تکمیل طرح های مواصلاتی خمین و آمار تصادفات به ویژه در مسیر الیگودرز و گلایه مندی مردم، افزود: با جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی رضایتمندی مردم شهرستان افزایش پیدا کند.
استاندار مرکزی در سفر یک روزه به خمین از پتروشیمی، فرو سیلیس، پست ۴۰۰، شهرک گل و گیاه، طرح اقدام ملی مسکن و صنایع روستای چقاسیف الدین در این شهرستان بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار