مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: هفت هزار و ۳۰۰ تن کالای اساسی از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این اداره کل با قیمت تنظیم بازار در استان توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲ 10 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،غلامرضا ملکی افزود: یک هزار و ۲۰۰ تن برنج هندی، یک هزار و ۱۰۰ تن برنج تایلندی، ۲۰۰ تن برنج پاکستانی و چهار هزار و ۸۰۰ تن شکر امسال با قیمت تنظیم بازار در راستای جلوگیری از افزایش قیمت این محصولات در استان مرکزی توزیع شد.
وی از تامین یک هزار و ۳۵۰ تن کالای اساسی برای توزیع در ماه محرم و صفر در استان مرکزی خبرداد و اظهار داشت: ۸۵۰ تن برنج و ۵۰۰ تن شکر برای توزیع در بین هیات ها، تکیه‌ها و مساجد استان امسال تامین و توزیع این کالاها در بین هیات‌های مذهبی آغاز شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اضافه کرد: انتقال پنج هزار تن کالای اساسی نیز به استان آغاز شده و اکنون هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تامین این کالاها در کشور و استان وجود ندارد.
ملکی از خرید ۱۷۵ هزار تن گندم از خردادماه امسال تاکنون توسط این اداره کل از گندمکاران استان مرکزی خبرداد و گفت: خرید این محصولات نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یافته‌ است.
وی یاد آور شد: ۸۵ هزار تن گندم در مدت مشابه سال گذشته توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از کشاورزان استان خریداری و ذخیره سازی شده بود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: اعلام به موقع قیمت گندم توسط دولت از جمله مهمترین عوامل افزایش خرید این محصول در سال جاری بوده و امید است تاپایان فصل خرید این مهم ادامه یابد.
ملکی تاکید کرد: ۶۰ هزار تن گندم نیز در راستای اختلاط با گندم‌های تولیدی استان مرکزی و افزایش کیفیت آرد و نان امسال به استان وارد شده که ۴۵ هزار تن این محصولات از خارج از کشور و ۱۵ تن از سایر استان‌های کشور به این استان وارد شده‌ است.
وی ادامه داد: ۴۵ هزار تن گندم تولیدی استان مرکزی نیز امسال به استان‌های اصفهان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، تهران و قم صادر شده‌ است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: اکنون گندم مورد نیاز ۱۰ ماه مصرف استان در سیلوها و ذخایر گندم استان ذخیره سازی شده و مشکلی در تامین این محصول در استان وجود ندارد.
ملکی افزود: یک هزار و ۶۰۰ واحد خبازی در استان مرکزی فعال هستند که روزانه هفت کیسه آرد به صورت سهمیه به هر یک آنها اختصاص می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار