رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خبرنگاران نقش مهمی در پیشرفت و ارتقاء حوزه سلامت دارند و می توانند خلاء ها را پر کنند.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱ 10 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در ستاد دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، افزود: خبرنگاران در دوران کرونا زحمات زیادی کشیدند.
وی یادآورشد: در این روزها که سرعت چرخش اطلاعات بسیار بالاست و فضای مجازی در دسترس همه است و به نوعی همه به این منبع عظیم و گسترده اطلاع رسانی متصل شده اند، کار خبرنگاران به خصوص خبرنگاران حوزه سلامت بسیار حساس و نقش آنها در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم و جامعه غیر قابل انکار است.
دکتر جمالیان ادامه داد: شغل خبرنگاری بسیار پراسترس و حساس است چراکه باید با وجود تمام مشغله و گرفتاری های روزمره خودشان، نیازهای مردم را مطالبه و در عین حال در این کار اخلاق مداری و اخلاق حرفه ای را نیز رعایت کنند که همین امر موجب شده سختی و مشکلات این حرفه را دوچندان کند.
وی افزود: متاسفانه سواد رسانه ای آحاد مردم جامعه به قدری نیست که بتوان منابع را از هم تمیز دهند و به همین خاطر در حوزه سلامت شاهد بودیم اصحاب رسانه در استان و به خصوص در دوران کرونا با تلاش خود توانستند، اطلاعات و مطالب لازم و مفید را به موقع، به سرعت و در زمان مناسب مخابره و از افزایش میزان خسارات و تلفات جلوگیری کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در حوزه بهداشت و درمان علیرغم نزدیکی به پایتخت، کمبودهای زیادی وجود دارد که خبرنگاران می توانند با مطالبه گری و انتقال این کمبودها به مسئولان و حتی مسئولان کشوری، این کمبودها را جبران و خلاء را پر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار