نماینده ولی فقیه در استان مرکزی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین اهداف امام حسین(ع) و مکتب عاشورا برشمرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳ 07 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی همزمان با تاسوعای حسینی در حسینیه شهدا بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: برای پرداختن به فریضه اجتماعی و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر باید علم ، آگاهی و شناخت بیشتر حاصل شود و همه در راستای تبیین این فریضه در جامعه تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پشتیبانی از حریم ولایت مهمترین درس نهضت عاشورا است.
وی یادآورشد:ولایت فقیه ستون اصلی خیمه انقلاب اسلامی است و باید همه برای صیانت از این اصل مترقی اسلامی بیش از پیش در صحنه حاضر باشند.
وی ادامه داد: پشتیبانی و دفاع از حریم ولایت فقیه عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است و تمام اقشار باید به رعایت این اصل مهم اهتمام ویژه داشته باشند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی عاشورا را یک مکتب حیات‌ بخش انسانی دانست و اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا (ع) عصاره همه حقایق الهی است و از این جهت وجود مبارک ایشان تنها متعلق به‌ شیعیان و مسلمانان نیست، بلکه متعلق به‌ همه انسان‌ها است.
وی اضافه کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار و ولایت است و همه جنبه‌ های ارشادی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی باید تبلیغ و تعمیق شود.
امام جمعه اراک ادامه داد: حضور مردم در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارای اجر اخروی است اما آنچه که جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه‌های فرهنگی دشمنان مصون می‌دارد، نهادینه کردن فرهنگ ناب عاشورا است که این مهم وظیفه اصلی روحانیان، مبلغان دینی، مداحان و هیات‌های مذهبی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار