ساخت منازل مسکونی که در سیلاب اخیر دچار تخریب شده بودند با حضور رییس سازمان مدیریت بحران وجمعی از مسئولین آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳ 06 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، استاندار مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش ها و سیلاب های هفته گذشته در برخی مناطق این استان گفت: ۴۰ منزل مسکونی روستای آهنگران شهرستان فراهان آسیب جدی دیده است.
فرزاد مخلص الائمه افزود: استان مرکزی جزو ۲۶ استانی است که از بارش‌ها و سیلاب‌های هفته گذشته تاثیر گرفته و این استان در حوزه کشاورزی و دامپروری خسارت دیده و در تلفات انسانی نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری داشته و ۲ نفر در سیل هفته گذشته جان خود را از دست دادند که یک نفر مربوط به شهرستان محلات و یک نفر در روستای آهنگران شهرستان فراهان بود.
وی بیان کرد: عملیات امداد، بازتوانی و بازسازی محدوده‌های آسیب دیده در حوزه قنوات، دامداری و کشاورزی در حال آغاز است، ارزیابی خسارت‌ها با سرعت توسط نهادهای مرتبط، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، هلال احمر، اداره کل راه و شهرسازی و راهداری در حال ارزیابی در بخش عمومی، دولتی و تجاری است.
استاندار مرکزی ادامه داد: تلاش می شود تا هفته آینده این خسارت‌ها ارزیابی شود.
وی گفت: تنها روستای استان مرکزی که به صورت جدی آسیب دیده، روستای آهنگران در شهرستان فراهان است که حداقل ۴۰ باب منزل مسکونی آن آسیب جدی دیده وتعدادی هم تخریب شد، ۴۰ مسکن آسیب دیده، خاک برداری شده که حادثه دیگری در پی نداشته باشد.
استاندار مرکزی افزود: همکاری اهالی روستا بسیار خوب است و از لحظات اول همراه دستگاه های خدمات رسان، امدادی و گروه‌های جهادی حضور دارند پس از حادثه و در نیمه‌های شب گروه‌های جهادی برای امدادرسانی ملحق شدند.
مخلص الائمه تاکید کرد: پس از سیل در این منطقه شکستگی لوله گاز اتفاق افتاد که می توانست خیلی خطرناک باشد و بلافاصله مهار شد.
وی گفت: مجبور شدیم بخشی از مسیر را که ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته بود، تخریب شود تا رهاسازی آب صورت گیرد.
استاندار مرکزی ادامه داد: گروه‌های جهادی دستگاه‌های مختلف نیز روز پس از حادثه حضور یافتند و حماسه زیبایی از کمک به همنوعان در این منطقه رخ داد.
مخلص الائمه گفت: برخی ساعات تعداد نیروهای امدادی و خدمات رسان در منطقه بیش از یک و نیم برابر جمعیت روستا بود با اینکه فراخوانی هم زده نشده بود.
وی اظهار داشت: تلاش شد تا گل و لای از منازل پاکسازی شود، مسیر خروجی فاضلاب اصلاح و تخلیه شد، لوازم خانگی که آسیب دیده بودند و قابل تعمیر بود به صورت گسترده در حال تعمیر است و تعدادی تعمیر و تحویل شده است و جاهایی که نیاز به اسکان موقت بوده در شهرستان اراک و فراهان صورت گرفته است.
استاندار مرکزی افزود: امروز ( شنبه) با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور، آیین کلنگ زنی منازل مسکونی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد آغاز شد و امید است مسیر بازسازی این منطقه بهتر از گذشته صورت گیرد.
مخلص الائمه گفت: بخشی از منازل آسیب دیده روستای آهنگران، جزو منازلی است که از قبل نیاز به بازسازی داشته و ساخت و سازهای قدیمی بوده و باید در مراحلی بازسازی می شد و سیل مزید بر علت شد و باید با روش صحیح و نوین ساخته شود که در بلایای طبیعی احتمالی آسیب نبینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار