معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار اراک گفت: مخزن‌های ذخیره و جذب آب در تمام تقاطع‌های جدیدالاحداث این کلان‌شهر ایجاد شده است تا در مواقع بارندگی در این نقاط مشکلی نداشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ 06 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الله مرادی افزود: در دوره ششم مدیریت شهری اراک، با اقدامات انجام شده در قسمت‌هایی همچون میدان فراهان، میدان امام حسین (ع) و تقاطع‌های شهر که همواره با مشکل آب‌گرفتگی مواجه بودیم، با چالش‌های کمتری روبه‌رو هستیم.
وی یادآورشد: یکی از اقدامات انجام شده برای رفع مشکلی آب‌گرفتگی معابر، در میدان امام حسین (ع) بود که ۱۰ روز قبل از بارندگی‌های اخیر، تکمیل خط انتقال آب‌های سطحی و نصب لوله‌های ۱۶۰۰ بتنی توسط قرارگاه خاتم انجام شد.
معاون امور زیربنایی و حمل‌ و نقل شهری شهرداری اراک افزود: یک لوله ۱۲۰۰ از سمت کمربندی و شهرک بعثت و یک لوله ۱۲۰۰ از سمت خیابان قائم‌مقام نصب شد که این دو کانال در انتهای خیابان قائم‌مقام به یک لوله ۱۶۰۰ تبدیل و از همین طریق حجم زیادی از آب به این کانال‌ها منتقل شد، لذا به جز نشست ترانشه که توسط شرکت گاز برای انتقال تأسیسات ایجاد شد، با معضلی روبه‌رو نبودیم و این ترانشه نیز طی دو روز بازسازی شد و ترددها در این مسیر به روند قبلی خود بازگشت.
وی ادامه داد: در زیرگذر میدان فراهان اراک مخازنی برای ذخیره آب پیش‌بینی شده بود که به علت گرفتگی یکی از دریچه‌ها به صورت مقطعی، با مشکل آب‌گرفتگی روبه‌رو شدیم، اما به طور کلی در این محل برای بارندگی با حجم حدود ۷۰ میلی‌متر بدون در نظر گرفتن جذب جداره‌ها، مخازنی پیش‌بینی شده است، به طوری که در هر یک از لاین‌های میدان، مخزن آب با ظرفیت ۹۰۰ متر مکعب به صورت چاه‌های جذبی و همچنین سیستم‌های مخزن مخروطی‌شکلی نیز در لایه زیرین قرار دارد، از این‌رو در این نقاط هنگام بارندگی با مشکل روبه‌رو نخواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار