استاندار مرکزی گفت: از ظرفیت مساجد مدت‌ها است به نحو شایسته استفاده نشده و این مهم مشکلاتی را در جامعه به همراه داشته‌ است.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵ 03 August 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی افزود: استانداری و فرمانداری‌های این استان از آمادگی کامل برای اجرای سند مدیریت مساجد برخوردار هستند.
وی ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی، استانداری و فرمانداری‌های استان مرکزی در کنار سازمان تبلیغات اسلامی برای اجرای سند مدیریت مساجد آماهد هستند و به فرمانداران اختیارات کامل برای همکاری و اجرای هرچه بهتر این سند در استان داده شده‌است.
استاندار مرکزی سند مدیریت مساجد را طرحی مهم و جدی در استان دانست و افزود: مساجد و مسائل فرهنگی به عنوان زیر بنای مسیر پیشرفت در جامعه و کشور مطرح بوده و نیاز است دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
مخلص الائمه گفت: مساجد در هیچ شرایطی قرار نیست دولتی شوند و دستگاه‌های دولتی در این حوزه وظیفه تنظیم گری را برای جلوگیری از بروز مشکل در فعالیت ها برعهده دارند.
وی ادامه داد: وظیفه تنظیم گری در حوزه مساجد در استان مرکزی تغییر و به سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی واگذار شده است.
استاندار مرکزی با یادآوری گذشت پنج روز از ماه محرم افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد و هیات های مذهبی باید در فرصت باقی مانده تا تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) با پررنگ تر کردن برنامه‌ها افزایش بصیرت و نگاه مردم به مسائل دینی و عاشورا را در دستور کار خود قرار دهند.
مخلص الائمه اظهار داشت: علاقه مندان حوزه فرهنگ و متولیان این حوزه باید اهل مطالعه باشند و با افزایش مطالعات و در حوزه فرهنگ حسینی و عاشورایی از کاهش کیفیت برنامه ها در این زمینه جلوگیری شود.
وی با یادآوری سفر زائران اربعین حسینی به کربلا افزود: پیش بینی می شود امسال پنج میلیون نفر از کشورمان به عراق سفر کنند که با توجه به اینکه استان مرکزی در شاه راه اصلی شرق به غرب و شمال به حنوب کشور قرار دارد، این استان جزو استان های پر تردد کشور باشد.
استاندار مرکزی گفت: پایانه مرزی مهران در اربعین و مسئولیت برخی موکب ها در مسیر سفر زائران امسال به این استان واگذار شده است.
مخلص الائمه افزود: نیاز است با افزایش کنترل تردد در جاده ها و نکات بهداشتی زمینه کاهش تصادفات، بیماری های ناشی از تغذیه در طول محرم و ایام اربعین در استان فراهم شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم گفت: سند مدیریت مساجد سال گذشته با انجام ۳۰۰ ساعت کار کارشناسی در ۶ بخش توسط این اداره کل تهیه شد.
حجت الاسلام مهدی عباسی این سند را دارای ۲ رویکرد عنوان کرد و افزود: در رویکرد نخست حاکمیت در این سند وظیفه تنظیم گری داشته و تسدی گری در این سند به مردم واگذار شده‌ است.
وی ادامه داد: در رویکرد دوم مساجد باید مردمی سازی شوند و از ظرفیت مردم در مساجد بهره گیری شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یادآورشد: در سند مدیریت مساجد مقرر شد بانوان در هیات امنای حضور داشته و برای جوان سازی مساجد در این سند مقرر شد ۶۰ درصد هیات امنا زیر ۵۰ سال سن داشته باشند.
حجت الاسلام عباسی گفت: ۱۲ تیم راهبردی اکنون در شهرستان های استان تشکیل شده و در هر تیم راهبردی ۲ کمیته فعال شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی هم گفت: در این نشست مصوب شد اداره کل بهزیستی استان ظرف مدت ۲ ماه آینده برش استانی سند سالمندی استان را تهیه و در این مدت هر ۱۵ روز یکبار گزارشی را به این دفتر ارایه دهد.
محمدرضا جعفری افزود: سند مدیریت مساجد توسط سازمان تبلیغات اسلامی به تصویب رسید و وظایف دستگاه ها ظرف مدت یک ماه آینده باید توسط این اداره کل به آنها ارایه شود.
وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد این سند در هر فصل در پنج مسجد استان مرکزی اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار