نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت:ترویج فرهنگ عاشورا و معرفی مکتب مقدس سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) آینده نظام اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲ 03 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در جمع عزاداران حسینی(ع) در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: محرم و نهضت عاشورا نمایش اقتدار دین اسلام محسوب می شود و انقلاب اسلامی نیز پرتویی از نهضت امام حسین(ع) به شمار می‌رود زیرا انقلاب نشان داد که دین می تواند جامعه را اداره کند و مایه عزت دین داران دنیای معاصر شده است.
وی توجه به نماز را مهمترین پیام عاشورا عنوان کرد و ادامه داد: برپایی نماز توسط امام حسین (ع) در روز عاشورا به مومنان این پیام را می‌رساند که باید برای این واجب الهی اهمیت ویژه قائل شد، بنابراین عزاداران حسینی باید نسبت به اقامه نماز توجه ویژه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار و ولایت است، اظهار داشت: امام حسین (ع) برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهمیت زیادی قایل بود و از اهداف مهم سیدالشهدا(ع) در قیام کربلا، احیای این فریضه الهی و مبارزه با فساد، کفر و ظلم بود.
آیت الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام همواره جنبش‌ها و مبارزات حق‌طلبانه بوده است که هر کدام به نوعی در تثبیت ارزش‌های اسلامی و نفی فساد و ستم‌گری موثر بوده‌اند اما در میان این جنبش‌ها، نهضت خونین سالار شهیدان حسین بن علی (ع) مانند خورشیدی می‌درخشد و به دل‌های آماده، نور و روشنایی می‌بخشد و حرارتی در دل‌های مستعد ایجاد می‌کند که هیچ‌گاه سرد و خاموش نمی‌شود.
وی اضافه کرد: پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش‌ها و تفکر عاشورایی استوار شده و مداحان اهل بیت(ع) و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه، تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در عزاداری‌های محرم و صفر به کار بندند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: حضور مردم در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارای اجر اخروی است اما آنچه که جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه‌های فرهنگی دشمنان مصون می‌دارد، نهادینه کردن فرهنگ ناب شهادت و تفکر حسینی است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: ملت ایران به عنوان طلایه داران مذهب مقدس تشیع وظیفه خطیری در برگزاری آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به شکل شایسته، تشریح و تبیین اهداف و آرمان‌های آن امام همام برعهده دارد و آحاد جامعه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار