رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از پایان فاز دوم عملیات استحکام‌بخشی و مرمت دیواره‌های ضلع غربی بنای تاریخی امامزاده عباس در روستای رباط ارجمند شهرستان خمین خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ 02 August 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، علی مشهدی ، اعتبار اختصاص یافته برای مرمت این بنای تاریخی را ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: عملیات استحکام‌بخشی این بنای تاریخی در دو مرحله در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام شد که مرحله دوم از خرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و با هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی که بصورت اوراق بود انجام پذیرفت.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین با اشاره به اینکه فاز اول مرمت این بنای تاریخی در آبان ماه سال گذشته انجام شده است گفت: در مراحل گذشته، عملیات آواربرداری جانبی حدود ۲۰۰ تن نخاله انجام شد و همچنین عملیات استحکام بخشی پی و دیوار چینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع اجرا شد.
مشهدی افزود: همچنین نصب ناودانی‌های روباز عمودی، شیب‌بندی مناسب پشت بام و دفع نم زمین‌های کشاورزی اطراف بنا از اقدامات دیگری بود که در این مرحله از مرمت انجام شد.
او ادامه داد: تعویض و نوسازی تمامی پنجره‌ها بصورت سنتی و همگون با بنا انجام شده است.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین یاد آور شد:بنای تاریخی امامزاده عباس خمین مربوط به دوره صفویه در تاریخ۵۸/۸/۲۷ به شماره ۱۶۴۴۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار