سرپرست بهزیستی استان مرکزی: امسال ۲۲۴ میلیارد تومان اعتبار به اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ 02 August 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی، محمد زیدوند در جمع خبرنگاران ایجاد اشتغال توانمندسازی و ارتقاء سلامت اجتماعی را رسالت بهزیستی برشمرد و افزود: امسال ۲۲۴ میلیارد تومان برای اشتغالزایی مددجویان زیرپوشش این نهاد اختصاص یافته که با تخصیص آن ۲ هزار و ۲۴۹ شغل ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه امکان پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان با ۴ درصد سود برای مددجویان وجود دارد که امید می رود بتوانیم با تصمیماتی که در سطح کشور گرفته می‌شود این میزان سقف را افزایش دهیم.
زیدوند در ادامه در خصوص پوشش بیمه‌ای مددجویان هم گفت: پوشش بیمه‌ای که در حوزه خویش فرمایی است تا ۶۰ درصد پرداخت به آن‌ها برگردانده می‌شودو در حوزه کارفرمایی سهم ۲۳ درصد پرداخت کارفرمایان به تامین اجتماعی تا زمانیکه فرد معلول مشغول به کار است را پرداخت می‌کنیم و همچنین در بهبودیافتگان و زنان سرپرست خانوار نیز تا ۵ سال پوشش بیمه‌ای را برای این عزیزان داریم.
او گفت: همچنین هر کارفرمایی که از، ولی نعمتان ما استفاده کند می‌تواند از تسهیلات اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۶ یعنی برای هر نفر صد میلیون تومان با ۴ درصدو یا در قالب تبصره ۱۸ با سقف بالاتر بصورت یکجا و با ۱۰ درصد استفاده کند.
سرپرست بهزیستی استان در ادامه به مناسب سازی معابر شهری برای معلولین اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی باتوجه به تکالیف قانونی و نظارتی خود در حال پیگیری است و این موضوع را رصد می‌کندو فعالیت‌هایی در سطح شورای شهر و شهرداری کلانشهر اراک صورت گرفته و اینکه در دستگاه‌های اجرایی و اداری استان چه اقداماتی باید انجام گیرد.
زیدوند افزود: در قالب جشنواره شهید رجایی این موضوع را رصد می‌شود و اقدامات خوبی هم صورت گرفته و در بحث ساخت مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری بخصوص مجتمع‌های پزشکی مقرر شده در زمان صدور پروانه ساخت و تهیه نقشه‌ها هم نظام مهندسی و هم شهرداری نظارت کافی داشته باشند و نقشه‌هایی که مباحث مناسب سازی در آن رعایت نشده باشد تائید نشود.
او بابیان اینکه در بحث عبور و مرور معلولان اقدامات خوبی انجام شده، اما به واقع کافی نیست گفت: امیدواریم با مصوبات و اعتباراتی که در مجموع شورای شهر به این امر تخصیص داده بتوانیم شرایط بهتری را با نظارت‌هایی که سازمان انجام می‌دهد برای معلولان رقم بزنیم.
زیدوند بابیان اینکه شهرداری ها متولی راه‌اندازی و مدیریت گرمخانه‌ها هستند گفت: بهزیستی در این راستا در اراک ۲ شلتر ویژه نگهداری زنان و مردان دارد.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی افزود: ۲۴ طرح اشتغالزایی در هفته بهزیستی استان مرکزی به بهره برداری رسید که شامل مرکز توانبخشی، پنج مرکز روزانه، مرکز شبانه روزی بیماران مزمن، گروه همیاران زنان سرپرست خانوار و ساختمان مرکز حمایتی آموزش کودکان کار خیابانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار