رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: ایجاد شبکه ملی درمان سرطان در دستور کار این مرکز آموزشی قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 01 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی اصغر غفاری‌زاده در نشست خبری به مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی افزود: استان مرکزی اولین استانی است که این بخش را راه اندازی خواهد کرد و تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات لازم و فضای آن تامین شده و در انتظار اخذ مجوز از سوی وزارتخانه قرار داریم.
وی اظهار داشت: تلاش می‌شود ۲ تا سه ماه آینده این بخش در حوزه سرطان در استان راه اندازی و مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.
رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: سرطان پستان یک بیماری شایع و یکی از اولین سرطان‌هایی است که بانوان به آن مبتلا می‌شوند که اقدام جهاد دانشگاهی استان مرکزی برای پیوستن به شبکه کشوری درمان سرطان پستان برای ارائه خدمات ویژه در خصوص این بیماری، دارای اهمیت است.
دکتر غفاری زاده افزود: مرکز درمان جهاد دانشگاهی اراک می تواند با توجه به امکانات و تجهیزاتی که دارد بستر مناسبی برای ارائه خدمات باشد.
وی اظهار داشت: از معضلات ویژه استان مرکزی به ویژه در فصل زمستان، آلودگی هوا است که در این راستا آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی در استان مرکزی راه اندازی شده و هرساله این مجموعه درحال ارتقا است.
رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: جهاد دانشگاهی در کنار فعالیت در حوزه محیط زیست در بخش میکروبیولوژی با هدف رصد کارخانه های بهداشتی و صنایع غذایی راه اندازی شده که نمونه آن دفتر پژوهشکده محیط زیست در ساوه است که علاوه بر بررسی مشکلات، ارایه راهکارها را نیز در دستور کار قرار دارد تا صنایع به حیات خود ادامه دهند.
دکتر غفاری زاده افزود: طرح استفاده از باطله‌های سنگ معادن شهرستان محلات از دیگر طرح هایی است که توسط جهاد دانشگاهی استان به آن پرداخته شده است.
وی اظهار داشت: در مرحله اول از این باطله‌ها ۱۰محصول استخراج خواهد شد که در صنایع پتروشیمی تا صنایع ساختمانی و عمرانی کاربرد دارد.
رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: استفاده از باطله‌ سنگ معادن با استفاده از فناوری های نوین در صنایع تولید دام در دستور کار مطالعه پژوهشگران قرار دارد که ۵۰ درصد آن انجام شده و پیش بینی می شود ۲ تا ۳ سال آینده راه اندازی شود.
دکتر غفاری زاده افزود: ایجاد مرکز تخصصی انار سال گذشته در شهرستان ساوه توسط جهاد دانشگاهی با هدف تولید کودهای کشاورزی بیولوژیک طبیعی در جایگزینی کودهای شیمیایی کشاورزی راه اندازی شد که در مرحله اول سه محصول برای باغات انار در انتظار تولید است.
وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی استان مرکزی سال گذشته سه طرح ملی شامل اشتغال زنان سرپرست خانوار، مشاغل خانگی و منش جوانان را در استان عملیاتی کرد.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان مرکزی هم گفت: طرح بررسی شاخص‌های توسعه اجتماعی استان مرکزی در چهار بُعد، ۱۶ مولفه و ۱۰۷ شاخص انتخاب شد که در این بررسی استان مرکزی در شاخص کیفیت زندگی استان رتبه۹ کشور، در عدالت اجتماعی رتبه ۲۳ کشور، در امنیت اجتماعی رتبه ۱۷ و در سرمایه اجتماعی رتبه آخر را کسب کرد.
محسن مرادی افزود: استان مرکزی در کل شاخص‌های توسعه‌ای در بین ۳۱ استان در سطح کشور رتبه ۲۱ را اخذ کرده است.
وی اظهار داشت: این طرح تحقیقاتی در نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی کشور رتبه برتر را به دست آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار