رییس گروه بیماری های واگیردار مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: دوران قرنطینه کرونا ۵ روز است که باید توسط افراد و مبتلایان رعایت شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸ 31 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی منصوری افزود: اگر فردی مبتلا شد توصیه می کنیم دوران ۵ روز قرنطینگی خود را سپری کند و پس از تست اگر مجددا مثبت بود این دوران را به ۱۰ روز افزایش دهد تا زمانیکه جواب تست کرونای او منفی شود.
وی یادآورشد: انتقال تنفسی و یا تماس با بیماران مبتلا راه های انتقال این بیماری است و ممکن است برخی مبتلایان عفونت های پنهان داشته باشند و علامتی نداشته باشند.
وی تاکید کرد: موج هفتم با پایه BA5 آغاز شده که تغییرات بسیار جزئی در سویه اُمیکرون است که با یک سرعت کند در حال پیشروی است و موارد مراجعه، سرپایی و بستری و فوت و مرگ و میر در حال افزایش نسبی است.
دکتر منصوری گفت: هرچند قدرت این سویه نسبت به دلتا و سویه های قبلی کمتر است اما با توجه به افزایشی شدن موارد باید پروتکل های بهداشتی را جدی گرفت و با جدیت هر چه بیشتر آنها را رعایت کرد.
وی افزود: واکسیناسیون در این سویه نیز می تواند تاثیر گذار باشد، هر چند ممکن است باعث جلوگیری از ابتلاء نشود اما قطعا باعث کمتر شدن قدرت این بیماری در فرد در صورت ابتلاء و همچنین باعث جلوگیری از فوت بر اثر این بیماری می شود.
رییس گروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: هر کدام از این واکسن ها ممکن است حساسیت هایی نظیر تورم، درد در ناحیه تزریق، بزرگی غدد لنفابی و در برخی موارد تب یا بروز سردرد و همچنین بی حالی داشته باشند، اما در مجموع نسبت به تاثیری که در کاهش قدرت و شدت این بیماری دارد، مهم و اثرگذار است.
دکتر منصوری در خصوص تداخلات دارویی کرونا برای افرادی که خصوصا تحت درمان شیمی درمان هستند، گفت: این افراد با توجه به مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی، در اولین فرصت باید واکسن کرونا را البته با نظر پزشک خود دریافت کنند.
وی افزود: استفاده از دو ماسک همزمان پوشش حفاظتی مناسب تری ایجاد می کند اما عوض کردن این ماسک ها (۸ساعت) به طور منظم از استفاده از آن مهم تر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار