استاندار مرکزی گفت: دولت خود را مکلف احیا و بازسازی بخش های خسارت دیده از سیل در بخش های مختلف کشاورزی، دامداری و مسکونی می داند.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳ 31 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده روستای آهنگران اراک افزود: ۵۵۰ تیم امدادی و انتظامی، در این استان وظیفه خدمت رسانی به مردم در مناطق سیل زده استان را برعهده دارند.
وی یادآورشد:۳۴ شهرداری و ۷۹۰ دهیاری نیز برای خدمت رسانی به مردم در مناطق سیل زده استان مرکزی فعال شده و بخشی از این گروه‌ها برای خدمت رسانی به مردم روستای آهنگران و روستاهای سیل زده به این منطقه فراخوانده شده‌اند.
وی ادامه داد: روز جمعه دومین روز با بارش‌های رگباری و غیر طبیعی در استان مرکزی بود که از نظر شدت و سطح بارش ها از روز پنج شنبه بیشتر بود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: این بارش‌ها در مناطق مختلف استان مرکزی از جمله بخش کشاورزی شهرستان خمین، ریز کوه در شهرستان تفرش و مسدود شدن جاده الیگودرز- ازنا به سمت شهرستان خمین را به همراه داشت که با کمک راهداران استان این مشکلات برطرف شد.
مخلص الائمه گفت: بارش باران در استان مرکزی علاوه بر بخش کشاورزی، خسارت‌هایی را در بخش مسکونی و دارای سکنه روستای آهنگران از توابع شهرستان فراهان و چهار روستای محدوده شهرستان اراک به همراه داشته‌است.
وی با یادآوری بروز خسارت در بخش مهمی از روستای آهنگران استان مرکزی افزود: بازسازی این روستا باید توسط بنیاد مسکن انجام شود و اکنون تیم‌های ارزیابی این اداره کل برای ارزیابی این خسارت ها در روستای آهنگران حضور دارند.
استاندار مرکزی گفت: معاون سازمان مدیریت بحران کشور ظرف ۲ تا سه روز آینده به این استان سفر می کند.
وی با یادآوری بروز برخی خسارت‌ها به لوازم خانگی و منازل مسکونی روستای آهنگران افزود: مردم نگران وضعیت زندگی خود در این منطقه بوده و باید این مهم رسیدگی شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: پیش بینی می شود ناپایداری های جوی و گستردگی بارشها امروز نسبت به روز گذشته در این استان کاهش یابد و شرایط همانند روز پنج شنبه باشد.
مخلص الائمه اظهار داشت: بارندگی‌ها روز پنج شنبه نیز در استان مرکزی زیاد بود و ۲ نفر در روز پنج شنبه و جمعه به دلیل جاری شدن سیلاب در این استان جان خود را از دست دادند.
وی با یادآوری برخی تلفات جاده ای ناشی از بارندگی های اخیر در استان مرکزی افزود: تصادفات جاده‌ای نیز به دلیل لغزنده بودن جاده ها و سیلاب تلفاتی را در این روزها در استان به همراه داشته است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بارش در روزجاری، نیاز است مردم همراهی لازم را با مسئولان استان داشته و تا حد امکان در هنگام بارندگی از منزل خارج نشوند.
مخلص الائمه با یادآوری تلفات شماری از دام‌ها در روستاهای استان مرکزی افزود: در برخی از سرشاخه های رودخانه قره چای آب قابل توجهی در حال حرکت بوده و کنترل مسیر برای جلوگیری از بروز خسارت در مسیر این رودخانه در دستور کار مسئولان استان مرکزی قرار دارد تا سد الغدیر ساوه دریافت مناسبی از این آب داشته باشد.
استاندار مرکزی افزود: دبی ورودی به سد الغدیر ساوه اکنون نسبت به روزهای گذشته تا ۲ برابر افزایش یافته و پیش بینی می شود دبی این سد در روزهای آینده نسبت به روزهای گذشته تا ۱۰ برابر افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار