رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: خرید گندم و تولید آن یکی از الویت های اول وزارت جهاد کشاورزی است که توجه ویژه ای هم به این امر صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ 30 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی صفری در گارگروه خرید غلات و دانه های روغنی افزود: ساستهایی که انجام گرفته در بحث کاهش قیمت کود و روند تحویل در کل کشور روند مطلوبی بوده است.
وی یادآورشد : امسال ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن خرید گندم انجام شده است و پیش بینی می شود به ۷ میلیون تن برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت : طرح جهش تولید در دیمزارها یکی از برنامه ایی بودکه منجر به افزایش تولید شد واجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با اعمال یکسری مشوق ها از جمله بذر مال کردن ، بیمه کردن و خرید ادوات با ارائه تسهیلات ۴درصد که منجر به افزایش ۲۰ تا ۲۸ درصد افزایش تولید درسال شدکه امید می رود به سطح ۱۲۰ هزار هکتار افزایش یابد.
میرزاخانی معاون هماهنگی اقتصادی استانداری گفت: از جهاد کشاورزی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی انتظار داریم که در تمام مراحل کاشت ، داشت و برداشت گندم و مرحله تحویل گندم باید حرمت کشاورز حفظ شود و انتظار می رود از کشاورزانی که امنیت غدایی استان را تامین می کنند حرمت آنان رعایت شود و این به عنوان یک فرهنگ تبدیل شود.
وی افزود: با توجه به شدت بارندگی های اعلام شده باید مراقب حفاظت از سیلوهای روباز باشد و اطلاع رسانی کسترده ای به کشاورزان شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در استان مرکزی درصد بالایی ازوجه گندم پرداخت شده است و پیگیری شود تا بقیه وجه به کشاورزان پرداخت شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی، در جلسه کارگروه خرید غلات و دانه های روغنی گفت: هماهنگی برای افزایش تعاملات در خرید گندم در سال جاری انجام در دستور کار قرارخواهد گرفت .
غلامرضا ملکی افزود: تا کنون بالغ بر ۱۴۰ هزار تن گندم خریداری شده است که حدود ۹۰ درصد بیشتر از سال گذشته است .
وی افزود : گندم های تحویلی به سیلوها از نظر کیفی بهبود حاصل شده است و بهتر از سال قبل می باشد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی یادآورشد: ۲۵ هزار تن گندم نیز امسال به سایر استان‌های کشور صادر شده‌ است.
وی ادامه داد: ۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم برای تسهیل در خرید و خدمت رسانی به کشاورزان در سطح شهرستان‌های استان مرکزی فعال بوده و نیاز است گندمکاران تاپایان فصل خرید نسبت به تحویل محصولات خود به این مراکز اقدام کنند تا در اولین فرصت نسبت به پرداخت طلب آنان اقدام شود.
ملکی یاد آور شد: خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه امسال در استان مرکزی آغاز و تاپایان شهریورماه ادامه می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار