مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم در ۹۵ بقعه متبرکه استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸ 30 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام عبدالله واحدی با گرامیداشت فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم افزود: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از هشتم مرداد تا پنجم مهرماه، همزمان با اول محرم تا آخر صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در سه سطح اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: این طرح با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیاز های روز جامعه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: برنامه های بصیرت عاشورایی در ۲ بخش، بخش اول اجرای برنامه‌ های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و بخش دوم، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام برگزار می شود.
حجت الاسلام واحدی افزود: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌ در ۲۱بقعه متبرکه شاخص استان ،عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌ و شام غریبان ۱۶ و ۱۷ مرداد و مراسم شب شهادت امام سجاد(ع) در ۱۸ مرداد از برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه در اجرای این طرح است‌.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزاری برنامه «احلی من العسل» ویژه برنامه نوجوانان حسینی در روز پنج‌شنبه، ۱۳ مرداد با همکاری ادارات آموزش و پرورش از دیگر برنامه های شاخص این طرح برشمرد و گفت: همایش رهروان زینبی(‌س) ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم، عصر روز چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۱۹ بقعه مجری سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: ۴۷ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی در ایام برگزاری بصیرت عاشورایی دایر است که از این تعداد۲۳ خیمه ویژه کودک و نوجوان، ۵ خیمه معرفت چند رسانه‌ای و ۱۹خیمه هم به مشاوره اختصاص دارند.
حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه سخنرانی و عزاداری ایام محرم در ۹۵ بقعه برگزار می شود تاکید کرد: اجرای مراسم "لبیک یا حسین" تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان همزمان با اول محرم با حضور هیئات مذهبی در ۲۵بقعه استان برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، اقامه نماز ظهر عاشورا را از برنامه‌های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی خواند و گفت: نماز ظهر عاشورا در ۶۵ بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی که در مناطق دارای جمعیت بوده و محل رجوع دستجات عزاداران حسینی هستند، اقامه می‌شود.
وی با اشاره به شیوع دوباره کرونا حضور فعال مراکز افق بقاع متبرکه در فضای مجازی را از ویژگی‌های بصیرت عاشورایی امسال برشمرد و گفت: راه‌اندازی کانال‌های شمیم افق و شبکه مجازی یاوران مراکز افق، طراحی مسابقات سراسری با معرفی کتاب و تعیین جوایز ارزنده توسط مراکز افق امامزادگان، تاسیس هیئت‌های مجازی در بقاع متبرکه برای استفاده هر چه بیشتر فضای مجازی در تبلیغ معارف حسینی دنبال می شود.
وی متذکر شد : راه‌اندازی پویش سیاه‌پوش نمودن کوچه‌ها و درب منازل با عنوان هر منزل یک بیرق امام حسین(ع) و راه اندازی پویش سراسری هر خانه یک حسینه و اجرای سنت حسنه روضه‌های خانگی هم با بهره‌گیری از مبلغان اعزامی و روحانیون بومی در بصیرت عاشورایی امسال اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری و عالمان دینی در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع)،به راه اندازی کاروان‌های عزاداری با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان در سطح شهر بدون ایجاد تجمع و ازدحام برای استفاده شهروندان، تأکید کرد و گفت:این کار برای بهره‌مند شدن شهروندانی است که امکان حضور در مراسم برای آنها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مراسم‌های شاخص از رسانه ملی و استانی و مجازی مانند آپارات، هیات آنلاین و عقیق پخش می شود، گفت: در بصیرت عاشورایی امسال، از گروه‌های تعزیه خوانی و اجرای برنامه‌های آنان در بقاع و سطح شهر حمایت ویژه می شود.
حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در ۴۰ بقعه راه اندازی می شود اظهار داشت: همچنین اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ۱۰ بقعه استان انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار