سرپرست‌ سازمان مدیریت آرامستان های اراک شهرداری گفت: از آنجا که حضور متکدیان و مشاغل مزاحم با سوء استفاده از روحیه خاص شهروندان، مراجعین و زائرین اهل قبور در این محیط، به عنوان یکی از معضلات اجتماعی تمامی آرامستان های کشور به حساب می آید، این طرح به درخواست مراجعین و با هدف تکریم بستگان متوفی و زائرین اهل قبور به اجرا درآمد و در هفته های آتی نیز ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲ 30 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مسعود آقازیارتی افزود: با توجه به نارضایتی و شکایات مکرر بستگان متوفی و زائرین اهل قبور در خصوص مزاحمت متکدیان و مشاغل مزاحم، جمع آوری و ساماندهی این افراد در دستور کار سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری اراک قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: حضور متکدیان موجب ایجاد مزاحمت و بی نظمی در مراسمات تدفین می شود و با توجه به حال نامناسب روحی بستگان متوفی، فراهم کردن شرایط مساعد به منظور ایجاد آرامش برای آنان امری ضروری است و سازمان مدیریت آرامستان ها توجه ویژه ای به این امر دارد.
به گفته آقازیارتی این طرح از ساعات ابتدایی روز پنجشنبه ششم مرداد ماه در قالب تیمی متشکل از کارشناسان حوزه معاونت خدمات شهری، کارشناسان معاونت اجرائی سازمان مدیریت آرامستان ها و دستگاههای زیربط با جدیت در دو روز متوالی به اجرا گذاشته شد.
سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری اراک گفت: از تمامی شهروندان و زائرین اهل قبور خواهشمندیم تا درصورت مشاهده هرگونه مزاحمت از سوی متکدیان و مشاغل مزاحم مراتب را از طریق تماس تلفنی با شماره چهاررقمی ۱۵۳۰ به همکاران ما در سازمان مدیریت آرامستان ها اطلاع رسانی کنند.
آقازیارتی همچنین درباره خسارات وارد شده به آرامستان اراک در بارش باران اخیر گفت: به‌رغم اینکه بارندگی‌های اخیر خللی در فعالیت‌های اجرایی آرامستان ایجاد نکرد، اما خساراتی به بعضی قسمت‌های مختلف این آرامستان
وارد شد.
وی اظهارداشت: اقدامات اجرایی در آرامستان شامل تشییع و تدفین متوفیان در ساعات اداری انجام می‌شود که در ساعت اداری وضعیت آب و هوای شهر مطلوب بود و مشکلی در این زمینه نداشتیم، اما شدت گرفتن بارندگی‌ها در غروب روز گذشته باعث بروز خساراتی در آرامستان اراک شد.
وی تاکید کرد: از جمله این خسارات می‌توان به آب‌گرفتگی داخل غسالخانه و واحد پذیرش آرامستان، خرابی یکی از درهای اصلی ورودی آرامستان، شکستگی تعدادی از درخت‌های آرامستان و خرابی سقف بعضی از حجره‌های خانوادگی که به صورت شیروانی کار شده بود، اشاره کرد.
سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا و مرگ و میرهایی که در مدت شدت همه‌گیری این بیماری صورت گرفت، ظرفیت تمام قطعه‌های فاز اول تکمیل شد و حتی در بعضی از معابر آرامستان نیز دفن آرامستان اموات انجام شد، از این‌رو اجرای فاز دوم در زمینی به مساحت حدود ۳۲ هکتار در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر مشکلات جزئی در ثبت اسناد این زمین در حال برطرف شدن است.
وی ادامه داد: در قسمتی از زمین به مساحت دو هکتار که کار تملک به‌طور کامل صورت گرفته است، دفن اموات در حال انجام است و برای مابقی زمین نیز مشاوری در نظر گرفته شده است که در حال آماده‌سازی طرح برای قطعه‌بندی، معبر بندی، فضای سبز و روشنایی حجره‌ها و مغازه‌های مورد نیاز است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار