نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آیین های عزاداری باید با ادب و در شان و منزلت امام حسین(ع) برگزار شود.
کد خبر: ۱۰۵۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ 29 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: هرچه داریم به برکت عاشورا، محرم و امام حسین(ع) است و خدا را بر این نعمت‌های بی کران صمیمانه سپاسگزاریم.
امام جمعه اراک ادامه داد: هیات‌های مذهبی، علما، مداحان، اهل احسان و نیکوکاری باید در میدان امام حسین(ع) با اخلاص وارد شوند به اندازه وسع خود خدمت‌رسانی کنند و عشق و علاقه خود را به سرور و سالار شهیدان، حضرت اباالفضل (ع) و حضرت زینب ( س) نشان دهند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: استان مرکزی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کند و در عزاداری‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا مورد توجه قرار گیرد و در عین حال آیین‌های عزاداری هرچه باشکوهتر، با عظمت‌تر و نورانی‌تر برگزار شود.
نماز جمعه تریبون نقد منصفانه، محور اتحاد ملت و دفاع از کلیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به پنجم مرداد و سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب، افزود: اقامه نمازجمعه در سال‌های پس از انقلاب در واقع از نشانه‌های اقتدار و عظمت نظام مقدس اسلامی است که مهم‌ترین هدیه این فریضه عبادی و سیاسی را می‌توان به تبیین خط مشی سیاسی، تشویق مردم به مشارکت سیاسی و اجتماعی، افزایش انسجام اجتماعی، ارتقای آگاهی‌ سیاسی و اجتماعی و اقتصادی دانست.
وی ادامه داد: نمازجمعه آثار و برکات معنوی و سیاسی مهمی دارد و به فرموده امام راحل سنگری در پاسداشت ارزش‌ها است و همه وظیفه دارند که این موهبت الهی را تقویت کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: نماز جمعه نماد همدلی، وحدت، تأمین‌کننده‌ نیاز جامعه و زمینه‌ساز گفتمان و بصیرت‌بخشی است که در سال‌های پس از انقلاب توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را درهم شکسته و یکی از عوامل پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری بوده است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به بیست و پنجمین اجلاسیه ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب ، گفت: معظم‌له در این اجلاسیه تاکیدات فراوانی داشتند که در برخی فرمایشات خود فرمودند، زبان امام جمعه، زبان انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری است، بنابراین ائمه جمعه باید تلاش کنند فرهنگ انقلاب و آرمان‌های امام راحل، شهید سلیمانی و هفت هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی را به مردم ارایه دهند.
امام جمعه اراک بر اقامه نماز جمعه تاکید کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی اکنون نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه کشور اقامه می‌شود که این مانور با عظمت در دنیا بی نظیر است، نماز جمعه اردوگاه عاشقان خدا، دلدادگان امام راحل، رهبری و سربازان امام زمان(عج) است.
وی تاکید کرد: کشور ما چهار راه حوادث گوناگون است و ظرف این چند روز نیز درگیر سیل شده است که البته گاهی اوقات متاسفانه سهل انگاری افراد از جمله مسدود کردن مسیر رودخانه ها، برخی حوادث را ایجاد می کند که باید از این موارد پیشگیری کرد و نباید مسیر رودخانه‌ها را مسدود کرد تا در طی سالیان سال خسارتی به دنبال حوادث ایجاد نشود.
امام جمعه اراک گفت: بارندگی‌ سرمایه ارزشمندی است اگر چه ممکن است خسارتی در پی داشته باشد اما با وجود خشکسالی‌های اخیر، برکات و منافع آن از خساراتش بیشتر است و باید مدیریت منابع آب مورد توجه جدی قرار گیرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: مدیریت منابع آبی کشور جزو واجب‌ترین و با ارزش‌ترین کارهای کشور است و تمام دولت ها باید این مهم را مورد توجه قرار دهند تا حیات کشور از بین نرود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: کشاورزی باید از بارانی به قطره‌ای تغییر شیوه پیدا کند و این مهم امری ضروری است.
وی با تبریک روز کارآفرینی گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر با تقویت مقوله کارآفرینی باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
امام جمعه اراک با اشاره به پنجم مرداد و سالروز عملیات مرصاد نیز گفت: رزمندگان استان مرکزی در این عملیات خوش درخشیدند و شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کردند.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار