مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: مسئولین کشوری و استانی باید دستگاه های اجرایی مرتبط با این طرح را مکلف به اجرا کنند.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰ 19 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر شهلا نظری در سومین جلسه قرارگاه جمعیتی دانشگاه که با حضور اعضا برگزار شد، افزود: عدم افزایش جمعیت و فرزندآوری به عنوان یکی از بحران های موجود در سطح کشور و استان مرکزی که یکی از استان سالمند در آینده نه چندان دور خواهد بود، مطرح است که می توان این بحران را با برنامه ریزی در زمان کنونی و البته تشویق زوج های جوان و رفع موانع و مشکلات پیش روی آنان، مرتفع ساخت.
وی یادآورشد: قطعا با حضور و قاطعیت مسئولین استانی و کشوری و تکلیف کردن اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برای دستگاه های اجرایی، شاهد افزایش جمعیت و جوان شدن این جمعیت در سال های آتی خواهیم بود.
وی تاکید کرد: ذیل این کارگروه که جلسات آن به طور منظم برگزار می شود کمیته هایی برای نتیجه گیری بهتر تشکیل شده که در هر جلسه موانع و مشکلات پیش رو هر کمیته به طور جداگانه بررسی و راه های رسیدن و اقدام بهترین و موثر راه نتیجه، مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
دکتر نظری ادامه داد: نهایتا از مباحث و مصوبات مطرح شده، تعدادی به رییس کارگروه جمعیتی که ریاست آن بر عهده رییس دانشگاه به عنوان متولی سلامت است گذاشته تا در کارگروه جمعیتی استان که با حضور مسئولین و تصمیم گیران استانی برگزار می شود مطرح و به امید خداوند تصمیمات کلان تری برای افزایش جمعیت اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار