استاندار مرکزی گفت: با توجه به شرایط فعلی و سرعت بالای نوع جدید ویروس، لازم است استفاده از ماسک به خصوص فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ 16 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی افزود: اکنون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یه ویژه استفاده از ماسک به پنج درصد رسیده که باید این میزان افزایش یابد و لازم است در ملاقات‌ها، دست دادن و روبوسی انجام نشود و افراد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کاهش آمار کمک کنند.
وی یادآورشد: براساس نظر پزشکان در سویه جدید، با چرخش ویروس در بین جامعه میزان سرایت و مقاوم بودن ویروس افزایش می‌یابد و افرادی که مبتلا می‌شوند دوران سخت و آزار دهنده‌ای را می‌گذراند، بنابراین باید رعایت دستورالعمل‌ها جدی گرفته شود.
وی تاکید کرد: در روزهای آینده مناسبت‌های متعدد از جمله عید غدیر، سفر رییس جمهوری، بازگشایی مدارس، دهه محرم و اربعین در پیش است که باید مدیریت لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری انجام شود.
مخلص الائمه ادامه داد: استان مرکزی میزبان شماری زائر خانه خدا است که در این خصوص نیز باید هم زائران و هم مهمانان برای ابتلا نشدن به کووید ۱۹ رعایت نکات بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه بعد از وقفه در شیوع کووید ۱۹ اکنون برگزاری نشست ستاد مدیریت کرونا در دستور کار قرار گرفته و به ناچار این نشست در استان تشکیل شده است، گفت: ستاد مدیریت کرونا استان تابع ستاد ملی است و در هر سطحی که لازم باشد اجرای مصوبات مورد تاکید قرار دارد و در استان اجرا خواهد شد.
وی افزود: برنامه‌ای برای تعطیلی کسب و کار، مساجد و مدارس در دستور کار قرار ندارد بلکه رعایت دستورالعمل‌ها به صورت جدی باید توسط همگان رعایت شود.
وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال پنج میلیون زائر اربعین از ایران به عراق سفر کنند و از طرفی بازگشایی مدارس نیز در پیش است که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا از آسیب‌پذیری جلوگیری شود تا از اوج بیماری عبور کنیم.
استاندار مرکزی یادآور شد: برای تکمیل چرخه واکسیناسیون لازم است مرحله چهارم و یادآور تززیق شود و افراد برای این مهم تشویق شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار