مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با رعایت برخی از نکات می توان در برابر ریزگردها و آلودگی هوا از خود محافظت کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 05 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس حسن مهرعلی افزود: به منظور کاهش آثار زیانبار آلودگی هوا بر سلامت جسمی و روحی شهروندان و اعضای خانواده، رعایت برخی توصیه ها و راهکارهای محافظتی توصیه می شود.
وی تاکید کرد: وضعیت هوا برای گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی و ریوی سالمندان و کودکان و خانم های باردار ناسالم تلقی می‌شود و به این افراد توصیه می شود از حضور در هوای آزاد پرهیز کنند.
مهرعلی اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می شوداز هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا شود از قبیل روشن کردن آتش، سوزاندن لاستیک، عملیات عمرانی و خاکبرداری و قیر کاری و نظایر آن خودداری کنند.
وی یادآور شد: شهروندان از ترددهای غیرضروری و ورزش های سنگین در فضای آزاد "خصوصا صبحگاهی" اجتناب و در صورت خروج از منزل از ماسک مناسب استفاده کنند.
وی افزود: استفاده از مواد غذایی مناسب از قبیل میوه و سبزیجات تازه، شیر کم چرب، نوشیدن آب و مغز ها را در برنامه تغذیه خود قرار داده و ترجیحا با رعایت پروتکل ها از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.
وی اظهارداشت: شاغلین از قبیل کارگران شهرداری و پرسنل راهنمایی و رانندگی که به اقتضای شغل مجبور به حضور در فضای آزاد هستند از ماسک مناسب استفاده کنند.
وی ادامه داد: از مصرف فست فود و خرید از فروشندگان مواد غذایی بحرانی و استعمال دخانیات و از تردد غیر ضروری و استفاده از وسایل نقلیه تک سرنشین اجتناب کنید.
گفتنی است در صورت هرگونه علائم از قبیل سردرد، سرگیجه، تنگی نفس و... به مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه و یا با تلفن ۱۱۵ تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار