نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بحث پیوند اعضاء بسیار جدی است و باید برای آن برنامه ریزی کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ 04 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در اولین دوره آموزش تخصصی مدیریتی فراهم آوری اعضا پیوند استان مرکزی، افزود: خدا را شاکریم که در حوزه سلامت شاهد تحولات گسترده و ارتقاء نظام سلامت هستیم که همه این تحولات را مدیون زحمات و تلاش های مجاهدانه و همچنین تجربیات موفق دوران دفاع مقدس می باشیم.
وی یادآورشد: خوشبختانه پس از گذشت چندین موج سهمگین در کرونا، امروزه به شرایط نسبتا خوب و پایداری رسیده ایم که باید آن را با هوشیاری حفظ کرد.
وی تاکید کرد: شرایط بهداشت و درمان در اوایل انقلاب مناسب نبود اما امروزه در دورترین نقاط کشور، بسیاری از خدمات با کیفیت بهداشتی و درمانی ارائه می شود.
امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به اینکه چه هدیه ای والاتر از اهداء عضو و نجات جان هموطن است، تاکیدکرد: هدیه یک یا چند عضو در کنار جهاد و هدیه جان در راه خدا است و همان مقدار اهمیت داشته و نزد خدا ارزشمند است.
وی افزود: پیوند اعضا باید در همه دستگاه های اجرایی و دولتی و غیره دولتی به خصوص رسانه ها به عنوان یک مسئله مهم، نهادینه شود.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: بازگرداندن زندگی به یک نفر و نجات جان او در نزد خدا جزء بهترین کارها است و انشالله با پیشرفت دانش پزشکی و آموزش کادر درمانی می توان جان های زیادی را در این زمینه حفظ کرد.
استاندار مرکزی هم گفت: مسئولان استانی و شهرستانی می توانند با تبلیغ و فرهنگ سازی گامی موثر در راستای افزایش آمار اهداء عضو بردارند.
فرزاد مخلص الائمه افزود: در سالجاری یک حرکت جهش گونه در تکمیل مراکز درمانی استان خواهیم داشت و منابع مالی لازم نیز که از ابتدای سال پیگیر آن هستیم در سفر ریاست جمهوری تامین می شود تا پروژه های باقیمانده با پیشرفت مناسب و تکمیل کننده زنجیره اهدای عضو به نتیجه برسند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حجم جاده های استان از سهم کشوری چندان زیاد نیست اما به دلیل اهمیت موقعیت مکانی و جغرافیایی آن از تردد بالا و همچنین میزان تصادفات زیادی برخوردار است.
وی گفت: در سفری که رئیس جمهور به استان خواهد داشت بسیاری از پروژه ها به خصوص پروژه های سلامت محور را در دستور کار قرار داده که بیمارستان ولیعصر از جمله مهمترین آنها است.
مخلص الائمه ادامه داد: اهدا عضو براب تبلیغ و فرهنگ سازی هر چه بیشتر باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و شهرداران و فرمانداران در شهرستان ها در راستای برداشتن گام های موثر برای افزایش آمار اهداء عضو، باید برنامه ریزی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار