استاندار مرکزی گفت:اقتصاد نفتی ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است و این مهم به تعبیر مقام معظم رهبری باعث فرو ریختگی‌های فراوان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در دهه‌های اخیر کشور شده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 04 July 2022
 
به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از صنعتگران،  معدن‌کاران و اصناف برتر استان مرکزی افزود:تحریم‌های استکبار جهانی باعث شد کمی از این اقتصادی فاصله بگیریم و به حوزه تولید و فناوری توجه بیشتری داشته باشیم. 
وی یادآورشد: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم بدون هیچ کرنشی شرایط فروش نفت بهتر شده و دلسوزان نظام اسلامی برای تامین منابع ارزی کشور در راستای فروش نفت اقدام می‌کنند و دولت تلاش می‌کند درآمد حاصل از فروش نفت صرف هزینه‌های جاری کشور نشود. 
استاندار مرکزی با بیان اینکه تولید چهار هزار مگاوات برق خورشیدی امسال در نقاط مختلف کشور هدفگذاری شده است اضافه کرد: سهم استان مرکزی از این برنامه ۷۰۰ مگاوات است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون بزرگترین تولیدکننده تجهیزات تولید برق خورشیدی در این استان مستقر است که یک ظرفیت ارزشمند است و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده شود. 
وی با بیان اینکه بدون شک هر منبع تجدیدناپذیر و تمام شدنی یک روز پایان می‌رسد و این روز بسیار نزدیک است اظهار داشت: از همه صنایع استان انتظار می‌رود تا بر یک منبع پایدار و تجدیدپذیر برای تامین برق مورد نیاز خود سرمایه‌گذاری کنند و دولت هم از سرمایه گذاران این حوزه حمایت می‌کند. 
استاندار مرکزی با بیان اینکه تولید برق خورشیدی یک سرمایه‌گذاری سودآور و ایمن است افزود: افرادی که فعالیت تولیدی هم ندارند می‌توانند در این عرصه فعالیت کرده و برق تولیدی خود را به صنایع یا وزارت نیرو بفروشند.
مخلص‌الائمه با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار مگاوات کسری برق کشور بودیم گفت: امسال پیش بینی می‌شود این کسری به ۱۹ هزار مگاوات برسد اما با تمهیدات کاربردی دولت و فعال‌سازی تمامی ظرفیت‌های نیروگاهی کشور در نهایت این کسری به ۱۳ هزار مگاوات رسید. 
وی با بیان اینکه با تدوین برنامه مدیریت مصرف برق از سوی وزارت نیرو تا کنون در استان مرکزی قطعی برق نداشتیم گفت: بیشترین محدودیت مصرف برق و بار سنگین این برنامه ریزی را صنعتگران و کشاورزان برعهده گرفتند که جای تقدیر دارد.
وی افزود: با تعطیلی ادارات و نهادهای دولتی و کاهش ساعات فعالیت بانک‌ها در این استان بخشی از فشار روی صنایع و کشاورزی کاهش یافت و تاکنون هیچ قطعی برقی در حوزه خانگی در استان نداشته‌ایم. 
وی درباره ظرفیت واحدهای تولیدی استان برای دانش بنیان شدن هم گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی استان ظرفیت دانش‌ بنیانی را دارند اما به دلایل مختلف تا کنون برای دریافت گواهینامه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اقدام نکرده‌اند. 
وی ادامه داد: در استانی که به خطه مفاخر کشور آوازه دارد و بیش از ۶۰ هزار دانشجو در ۲۳۲ رشته تحصیلی در ۶۱ دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند، باید سهم اقتصاد دانش بنیان چشمگیری داشته باشد در حالی که این مهم به هیچ عنوان مطلوب نیست و باید برای اصلاح آن از همه ظرفیت‌ها استفاده شود. 
استاندار مرکزی راه‌اندازی شهرک‌های صنفی را از برنامه‌های اولویت دار مدیریت ارشد استان برشمرد و گفت: هم اکنون اقدامات لازم برای راه اندازی شهرک‌های صنفی تریکو محلات، مبل و منبت سمقاور و مبلمان زرندیه انجام شده و از سرمایه‌گذاران نیز برای مشارکت در این فعالیت اقتصادی سودآور دعوت به عمل می‌آید.
مخلص‌الائمه اظهار داشت: ۵۵۰ میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی در بهار امسال هزینه شد در صورتی میزان سرمایه‌گذاری در این بخش در مدت مشابه سال گذشته ۲۷۰ میلیارد ریال بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار