مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی از کاهش ۴۰ درصدی حجم آب مخازن سدهای استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ 03 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس عزت اله آمری گفت: هم اکنون میزان کل حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای تأمین آب شرب استان به حدود ۱۴۲ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با ذخیره ۲۴۳ میلیون مترمکعبی سدها در مدت مشابه سال گذشته، بیانگر کاهش۴۰ درصدی در ذخایر سدهای استان است.
مهندس آمری با اشاره به کاهش میزان نزولات جوی و کاهش قابل ملاحظه حجم آب موجود در پشت سدها افزود: برای عبور از پیک کم آبی در تابستان بایستی تمامی شهروندان در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه بیشترین منابع آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود از کشاورزان استان درخواست کرد از کشت محصولات پر آب طلب از جمله صیفی جات و همچنین آبیاری در ساعات گرم شبانه روز به منظور کاهش تلفات آب اکیداً خودداری کنند.
وی با اشاره به آخرین وضعیت مخازن سدهای استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر حجم کل ذخیره مخزن سد کمال صالح ۵۳ میلیون مترمکعب و حجم کل ذخیره مخزن سد الغدیر ساوه ۸۹ میلیون مترمکعب است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در حال حاضر میزان آب ورودی به‌ سد کمال صالح حدود ۳۶۰ لیتر در ثانیه و میزان آب ورودی به سد الغدیر ساوه ۷۰۰ لیتر در ثانیه است.
مهندس آمری تأکید کرد: تأمین آب شرب، خط قرمز وزارت نیرو و به تبع آن شرکت آب منطقه ای مرکزی است که امید آن می رود با تلاش همکاران حوزه آب و همراهی شهروندان بتوانیم تابستانی بدون چالش را پشت سر بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار