استاندار مرکزی گفت: تسریع در اجرای مصوبات امری ضروری است، اقدامات زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله راهداری استان در حال اجرا است اما محدودیت‌هایی در بحث اعتبارات وجود دارد که تلاش شده امسال جبران شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ 03 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای راهبری تصادفات استان مرکزی افزود: منابع خوبی در حوزه راهداری، پلیس و راه و شهرسازی وارد استان می‌شود و روند تکمیلی پروژه‌ها شتاب می‌گیرد.
استاندار مرکزی گفت: فرمانداران توجه جدی داشته باشند که موارد مربوط به حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را با کمک ابزارهایی که در اختیار دارند از جمله کمیسیون تلفیق مصوبات شوراها اعمال کنند و شهرداران موظف به اجرای مصوبات مربوط به مسایل و سیاست‌های کلان کشور هستند.
وی افزود: اینکه در جلسات سیاست‌های ابلاغی دولت بیاید و در حوزه استانداری و فرمانداری‌ها به دستگاه‌های اجرایی تاکید شود، اما شوراهای شهر در اولویت خود قرار ندهند و یا اینکه مصوبه شورای شهر باشد و شهرداری‌ها اجرا نکند قابل پذیرش نیست و فرمانداران باید نسبت به این موضوع حساس باشند.
وی یادآورشد: دوربین‌های درون شهری باید با جدیت پیگیری و رصد شود، هوشمندسازی معابر که در قانون پیش‌بینی شده نیز باید از سوی معاونت عمرانی استانداری مرکزی پیگیری و رصد شود.
مخلص الائمه اظهار داشت: فرآیند تکمیلی پروژه عمرانی پل سنجان اراک که در دهه‌های گذشته بلاتکلیف مانده بود با جدیت سرعت گرفته و به زودی پروژه‌هایی که داری صرفه اقصادی و به نفع استان و مردم باشند نیز به صورت شبانه روزی پیگیری می‌شود.
وی عنوان کرد: منابع خوبی هم در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مرکزی در سال جاری قرار دارد که باید در جای خود هزینه شود.
استاندار مرکزی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر پنج میلیون نفر در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند که رکورد قابل توجهی است و این مهم پس از چند سال شرایط کرونایی برقرار می‌شود و باید بسیج عمومی صورت گیرد تا خدمات با حداکثر کیفیت به این عزیزان ارائه شود.
مخلص الائمه گفت: در ستاد اربعین به طور قطع تصمیمات مناسبی بویژه در بحث تردد جاده‌ای اتخاذ می‌شود و باید از همه تجهیزات و ظرفیت‌های استان در این خصوص بهره‌گیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم گفت: انتظار است فرمانداران شهرهای مختلف استان نشست شورای ترافیک را به صورت ماهانه برگزار کنند اما جای تاسف دارد که در چند شهرستان استان در سال جاری هنوز این نشست برگزار نشده است.
مهدی زندیه وکیلی افزود: باید مسایل مربوط به حوادث رانندگی برون شهری نیز در نشست‌های شورای ترافیک شهرستانی مورد ارزیابی و رصد قرار گیرد.
وی بیان کرد: استان مرکزی بیشترین تردد، بیشترین سرعت و بیشترین سهم تردد خودروی سنگین را دارد و این عوامل در افزایش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نقش موثری دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: انتظار است بحث هوشمندسازی در راه‌های این استان مورد توجه جدی قرار گیرد.
زندیه‌وکیلی اظهار داشت: بیشترین ساعت تصادف در جاده‌های استان مرکزی از ۱۶ تا ۲۴ است و بیشترین تردد خودرو در این ساعات مربوط به خودروهای شوتی است که نوع رانندگی آنها در بروز افزایش حوادث رانندگی نقش موثری دارد.
وی گفت: بیشترین وقوع حوادث رانندگی و کشته‌شدگان ناشی از آن در شهرهای اراک و ساوه است و در این شهرها نشست شورای ترافیک برگزار می‌شود اما به مصوبات اهمیت داده نمی‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: اراک مرکز استان مرکزی است اما در این شهر چراغ عابر پیاده وجود ندارد و این مهم در شان یک کلانشهر نیست.
فرمانده انتظامی استان مرکزی هم گفت: مجموع حوادث رانندگی درون و برون شهری این استان در سه ماه اول امسال نسبت به قبل پنج درصد کاهش یافته اما مجروحان ناشی از این حوادث روند افزایشی دارد.
سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود: استان مرکزی در بحث میانگین سرعت در جاده‌ها ۱۰ کیلومتر و در شهرها، ۱۳ کیلومتر از میانگین کشور بیشتر است که این موضوع نگران کننده است.
وی یادآورشد: در شهر اراک از ظرفیت دوربین‌های پایشی برای اعمال قانون بهره‌گیری می‌شود و انتظار است بحث هوشمندسازی در تمام شهرهای استان بویژه در شهرهای بالای پنج هزار نفر مورد توجه قرار گیرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: اربعین و اعزام زائران اربعین حسینی در پیش است و نیاز است تدابیر لازم برای تردد زائران در جاده‌های استان مرکزی از هم‌ اکنون اندیشیده شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم گفت: اراک و ساوه بیشترین آمار تصادفات درون شهری سه ماه‌ اول امسال را به خود اختصاص داده‌اند به طوری که ۷۰ درصد تصادفات جرحی و فوتی درون شهری استان در این شهرها رخ داده است.
سید علی حسینی افزود: متوفیان تصادفات در حوزه درون شهری افزایشی است و نه تنها برنامه کاهش ۱۰ درصدی فوت‌شدگان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه محقق نشده، بلکه فوت شدگان با افزایش ۱۲ درصدی همراه شده است.
وی یادآورشد: در سه ماه اول امسال ۲۳ حادثه رانندگی منجر به فوت درون شهری در شهرهای استان مرکزی رخ داده که بر اثر آن ۲۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند که کشته‌شدگان این حوادث نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۵ درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: یک هزار و ۲۹۶ حادثه رانندگی جرحی در شهرهای این استان به وقوع پیوسته که بر اثر آن یک‌هزار و ۵۶۴ نفر مجروح‌ شده‌اند.
سرهنگ حسینی اظهار داشت: در سه ماه اول امسال ۹ هزار و ۸۴ فقره تصادف خسارتی درون شهری در استان مرکزی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل، ۵۱ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در این مدت ۶۰۵ هزار و ۱۱۸ فقره تخلف ثبت شده و در این راستا ۳۹۶ میلیارد و ۷۹۹ میلیون و ۲۷۱ هزار ریال اعمال قانون شده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم گفت: میانگین سرعت وسایل نقلیه در کشور ۷۸ کیلومتر و این میانگین در جاده‌های استان مرکزی ۸۸ کیلومتر است.
سرهنگ محمد پورشمس افزود: افزایش میانگین سرعت ۱۰ کیلومتری در جاده‌های این استان نقش موثری در افزایش تصادفات رانندگی و در پی آن افزایش متوفیان دارد.
وی یادآورشد: افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در استان مرکزی با وجود ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه، امری ضروری است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در سه ماه اول امسال، ۸۰ فقره تصادف فوتی در جاده‌های این استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه قبل ۲ درصد کاهش دارد.
سرهنگ پورشمس اظهار داشت: بر اثر وقوع این حوادث، ۹۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که این مهم نسبت به مدت مشابه قبل ۹ درصد کاهش دارد.
وی بیان کرد: در سه ماه اول امسال، ۹۸۰ فقره تصادف منجر به جرح در جاده‌های استان مرکزی به وقوع پیوسته که بر اثر آن یک هزار و ۷۵۶ نفر مجروح شدند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در این مدت، ۲ هزار و ۶۲۰ فقره تصادف خسارتی نیز در جاده‌های این استان رخ داده است.
سرهنگ پورشمس عنوان کرد: محلات، ساوه، دلیجان و خنداب در سه ماه اول امسال با افزایش تصادفات رانندگی برون شهری منجر به فوت همراه بوده است.
وی بیان کرد: در این مدت، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌های استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در سه ماه اول امسال، میزان تردد در جاده‌های این استان ۲۴ درصد معادل ۱۳ میلیون تردد افزایش یافته اما وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت کاهش داشته است.
سرهنگ پورشمس گفت: بزرگراه‌ها و مسیرهای اصلی بیشترین سهم را در بروز حوادث رانندگی برون شهری استان مرکزی داشته و عدم توجه به جلو بیشترین علت وقوع حوادث بوده است.
وی عنوان کرد: ۵۶ درصد از فوت شدگان ناشی از حوادث رانندگی برون شهری این استان در سه ماه اول امسال در بیمارستان‌ها و ۴۴ درصد در صحنه فوت کرده‌اند که این آمار برعکس مشابه قبل است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: بیشترین متوفیان حوادث رانندگی جاده‌ای این استان را مردان تشکیل می‌دهند و ۵۱ درصد از کشته‌شدگان در سنین ۳۰ تا ۵۰ سال بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار