نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تنها راه احیاء اخلاق و سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف است.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ 02 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در نشست ستاد امر به معروف و نهی ار منکر استان مرکزی افزود: این مهم تکلیف یک دستگاه یا ستاد خاصی نیست و آحاد جامعه باید نسبت به آن احساس تکلیف کنند.
امام جمعه اراک گفت: اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید با برنامه‌های خلاقانه و غیرمستقیم همراه باشد.
وی افزود: اجرای مستقیم برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر ممکن است نتیجه قابل قبولی نداشته باشد اما فعالیت‌های غیرمستقیم می‌تواند اثرگذاری مطلوب داشته باشد.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های استان و توجه اعضای ستاد به وظایف خود در حوزه امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت مهم است و کار در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به حساسیت و دقت نظر دارد و بیش از هر زمانی نیازمند هم افزایی و وحدت می باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: جدیت در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها، خلاقیت، نشاط و شادابی در برنامه‌ها از ضرورت‌های دیگر کار در امر به معروف و نهی از منکر است و برنامه‌ها باید قابلیت عملیاتی شدن و اثرگذار بودن داشته باشند و تمامی دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها پیوست امربه معروف را جدی بگیرند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: بیان جایگاه‌، اهمیت‌، آثار و شرایط مختلف امر به معروف و نهی از منکر و اقدامات عملی اهل بیت(ع) در زمینه امر به معروف و نهی از منکر از جمله محورهایی است که باید در دستور کار نهادهای متولی استان قرار داشته باشد.
امام جمعه اراک افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و آگاه سازی مردم به خصوص بانوان از توطئه های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی تاثیر به سزایی در حفظ بنیان خانواده دارد که بدون شک سلامت خانواده سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: دشمنان از سال های گذشته به دنبال هویت زدایی از انقلاب اسلامی هستند و در این راستا جنگ ترکیبی و شناختی را در دستور کار قرار داده اند و تخریب اعتقادات و زیر سوال بردن عفاف و حجاب یکی از اهداف شیطانی دشمنان است که باید در این خصوص هوشیارانه عمل کرد.
وی نظارت گسترده بر فعالیت تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشاک بانوان را یکی از گام‌های اساسی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ذکرو تاکید کرد: حمایت ازکارگاه های تولید لباس و پوشاک اسلامی مورد توجه قرار داشته باشد و چادر مشکی باید با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار بانوان قرار گیرد.
امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود ماه‌های محرم و صفر را بهترین فرصت برای احیای ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی برشمرد و گفت: طلاب و روحانیون و نیروهای نظامی و انتظامی از این فرصت ارزشمند در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف استفاده کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: فضای عمومی استان مرکزی باید با نشاط و بالنده به سمت تحقق اهداف انقلاب و طنین انداز شدن ارزش‌های اسلامی در همه بخش‌ها باشد و مناسبت‌های پیش رو ظرفیتی مناسب در این راستا است که باید از آنها به خوبی استفاده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: دستگاه‌های اداری باید در حوزه عفاف و حجاب برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت تدوین و عملیاتی کنند و آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌هایی که جوانان و نوجوانان با آنها سر و کار دارند در این خصوص پیشگام باشند.
بهنام نظری افزود: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در حوزه عفاف و حجاب ضرورت مهم است و اینها می توانند علاوه بر اینکه بازوی نظارتی برنامه ها باشند در اجرای برنامه ها و فرهنگ سازی نیز موثر هستند.
وی ادامه داد: ولنگاری در فضای مجازی آسیب های زیادی به اعتقادات جوانان و نوجوانان وارد کرده و مدیریت و کنترل فضای مجازی باید با یک ساز و کارمشخص در دستور کار قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یادآورشد: توجه اصناف و فروشگاه های بزرگ به پوشاک اسلامی یک ضرورت مهم است و نظارت ها باید در خصوص جلوگیری از فروش پوشاک ناهنجار و نامناسب جدی تر باشد.
نظری اظهار داشت: در برخی از اماکن عمومی شهر اراک همچون شهر بازی شاهد ترویج ناهنجاری‌ها هستیم که باید جلوی آنها گرفته شود و متوایان امر باید در این خصوص توجه لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار