سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: حدود ۳۳ هکتار از مزارع کشور به سیستم آبیاری نوین مجهز شده که این میزان در استان ۴۷ درصد است و ۱۴ درصد به نسبت میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱ 02 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، شمسی افزود: در استان مرکزی ۱۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار دارند وجود دارد که از این میزان تاکنون ۷۵ هزار هکتارآن به این سیستم تجهیز شده است.
شمسی باتوجه به خشکسالی‌ها و ضعیت بحرانی آب در کشور و در استان و اهمیتی که بخش کشاورزی دارد گفت: دولت به منظور حمایت از کشاورزان اعتباراتی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و برای تجهیز اراضی به سیستم نوین آبیاری ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض و ۱۵ درصد آورده کشاورز است که با توجه به هزینه‌های اجرای طرح این درصد ممکن تغییر کند.
او در ادامه از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان در سالجاری خبرداد و افزود: پیش بینی شده تاپایان سال ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به این سیستم مجهر شود.
سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه با تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری تا حدود ۵۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد افزود: در این روش چیزی حدود ۹۰ درصد آب جذب گیاه شده و موجب افزایش بهره وری در آب و افزایش عملکرد در محصول می‌شود.
وی یادآورشد: سال گذشته ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار