مسئول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت اراک به مردم به خصوص حجاج توصیه کرد تا می توانند در فصل تابستان آب بنوشند.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹ 02 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر شمسی فراهانی گفت: عرق کردن یک مکانیسم طبیعی است که برای خنک نگه داشتن بدن استفاده می شود.
وی افزود: نباید برای آب خوردن منتظر تشنگی ماند و سپس آب نوشید.
وی تاکید کرد: همچنین توصیه می کنیم در گرمای شدید هر ۸ ساعت حدود ۲ تا ۴ لیوان آب نوشیده شود که بتواند آب کافی بدن تامین و در تعریق بدن و در نتیجه خنک شدن آن کمک کند.
مسئول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت اراک افزود: به همین دلیل به هم استانی های عزیز توصیه می کنیم حتما در این روزها و قبل از خارج شدن از منزل آب نوشیده و حتما تعدادی بطری آب همراه داشته باشند.
دکتر فراهانی گفت: همچنین می توان از مواد غذایی چون آب لیمو، تخم شربتی، خاکشیر، به لیمو، آب هندوانه و عرق کاسنی در قالب نوشیدنی برای کاهش گرمازدگی استفاده کرد.
وی افزود: همچنین تاکید می کنیم در روزهای گرم از نوشیدن مایعات شیرین جلوگیری کنید، زیرا این کار باعث دفع مقدار زیادی آب از بدن می شود.
وی تاکید کرد: اما در رابطه با رژیم غذایی این فصل باید سعی کرد پروتئین (گوشت) و نمک کمتری استفاده شود چراکه اینها می توانند باعث گرما در بدن شوند.
دکتر فراهانی توصیه کرد: همچنین مصرف میوه و سبزیجات تاثیر زیادی در کاهش دمای بدن دارد.
وی افزود: در مجموع باید سعی کرد در این فصل حجم غذا را کم و در مقابل دفعات آن را زیاد کرد.
دکتر فراهانی گفت: خودداری از خروج از منزل در اوج گرما و پوشیدن لباس های روشن و سبک و همچنین گرفتن دوش آب سرد قبل از خروج از منزل و همراه داشتن دستمال و حوله خیس و نیز سعی در تردد در مکان هایی که نور آفتاب به طور مستقیم به سر و بدن نتابد و همچنین معتدل نگه داشتن دمای اتاق بطوریکه زیاد سرد و خنک نباشد تا هنگام خروج از منزل با افت شدید و شوک حرارتی یکباره مواجهه نشویم از راه های جلوگیری از گرمازدگی است.
مسئول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت اراک گفت: تپش قلب غیر عادی، سرگیجه، حالت تهوع یا سر درد از جمله علائم گرمازدگی است و باید به سرعت قسمت هایی از بدن که امکان خنک کردن را دارند، با استفاده از راه های گفته شده (دستمال خیس و خنک در بیرون از منزل و استحمام در منزل برای مردم عادی و یا هتل برای حجاج) خنک کرده و دمای بدن را کاهش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار