سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر و پیشگیری از مصرف مواد در بین نوجوانان و جوانان یکی از مهمترین موضوعات در خانواده است به طوری که افراد در سنین پایین بیشترین گرایش به مصرف مواد مخدر دارند.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷ 02 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،زیدوند به مناسبت فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر پیش از خطبه های نماز جمعه افزود:پنجم تیرماه هر سال به عنوان سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
وی با اشاره به شعار امسال هفته مبارزه با مواد مخدر " همه با هم نه به اعتیاد، یاری گر هم باشیم" یادآورشد: اعتیاد، یک بیماری و معضل اجتماعی است که تاثیرات نامناسبی را در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد.
زیدوند مهمترین عوامل تاثیرگذار در گرایش نوجوانان به مصرف مواد مخدر را وجود افراد مصرف کننده در شبکه دوستان و خویشاوندان، ضعف عملکرد آموزشی، ضعف گرایش دینی، فقدان حمایت اجتماعی مناسب و کسب لذت و نشاط به دور از استرس و اضطراب را عنوان کرد.
سرپرست بهزیستی استان ادامه داد: برخی از نوجوانان به دلیل عدم اطلاع و آگاهی از مضر
ات و پیامدهای مواد مخدر دچار باورهای غلط شده به طوری که تصور می‌کنند یک بار مصرف و به صورت تفریحی موجب کسب لذت و سبب اعتیاد نخواهد شد.
وی اظهار داشت : اهمیت دادن به آگاهسازی و آموزش مهارت های زندگی در خانواده از جمله مهارت جرات مندی، نه گفتن و ... در پیشگیری از اعتیاد توجه بیشتری را می‌طلبد.
زیدوند با بیان ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی و آگاه سازی مردم، گفت: اصل اساسی مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آگاهی والدین و جامعه است که بهزیستی در این رابطه فعالیت های ارزنده ای را انجام می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار