کد خبر: ۱۰۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 03 October 2015

عده‌ای در دانشگاه می‌خواهند دانشجو را از امور سیاسی و فرهنگی دور کنند که نتیجه این تفکر باعث ایجاد افرادی می شود مثل ابوموسی اشعری که از لحاظ علمی در سطح بالایی بود ولی به دلیل عدم داشتن درک سیاسی موجب بقای حکومت معاویه زمانی که در معرض نابودی قطعی بود شد.

گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، یادداشت دانشجویی؛در هفته‌ای که چراغ سبز ماراتن چهارساله دانشجویان ورودی جدید روشن شد صحبت‌هایی با برخی دوستان در زمینه تشکل دانشگاهی خود داشتم. برای من جالب بود که وقتی متوجه می‌شدند که این تشکل فعالیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی دارد فورا عکس‌العمل‌های منفی نشان می دادند وگفته هایی از قبیل "ما اصلاً سیاسی نیستیم" یا "ما از فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه می‌ترسیم" یا اینکه "ممکن است ستاره دار شویم" سر می‌دادند.

اولاً باید گفته شود که دوستان فقط به کلمه اول توجه کرده بودند و دو کلمه بعد یعنی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را نادیده گرفته بودند.

ثانیاً باید گفته شود که انجمن اسلامی دانشجویان مستقل فعالیت‌های سیاسی صرف را عامل سیاست زده شدن دانشگاه می‌داند.

همانند انجمن‌هایی که به گفته مقام معظم رهبری مثل لیوان یکبار مصرف هستند و بازیچه احزاب سیاسی می‌شوند و فقط در زمان انتخابات فعالیت را شروع می کنند و بعد از آن همچون زباله‌ای به دور انداخته می‌شوند. آن چیزی که باید از انجام آن در دانشگاه ترسید سیاسی کاری در دانشگاه است نه کار سیاسی و باید توجه داشت که تفاوت این دو از زمین است تا آسمان .

فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه از جمله کارهای بسیار ضروری در دانشگاه است. در این مورد شهید بهشتی می فرماید: دانشجو مؤذن جامعه است اگر مؤذن خواب بماند نماز امت قضا می شود.

پس دانشجو باید مسائل سیاسی را رصد کند و از آنها آگاهی داشته باشد و بتواند درون خود قدرت تجزیه و تحلیل را بالا ببرد. عده‌ای در دانشگاه می‌خواهند دانشجو را از امور سیاسی و فرهنگی دور کنند که نتیجه این تفکر باعث ایجاد افرادی می شود مثل ابوموسی اشعری که از لحاظ علمی در سطح بالایی بود ولی به دلیل عدم داشتن درک سیاسی موجب بقای حکومت معاویه زمانی که در معرض نابودی قطعی بود شد.

حرکت صرف در مسیر احزاب و جناح‌های سیاسی مصداق سیاسی کاری در دانشگاه است. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در تمام دوران و عرصه‌ها، مستقل بودن خود از احزاب سیاسی را اعلام کرده و در رئوس برنامه‌های خود قرار داده است که این مهم را می توان با نگاهی به فعالیت ها و موضع گیری‌های انجمن دریافت. از شعارهای اصلی انجمن اسلامی مستقل"نه اصولگرایی نه اصلاح طلبی ، هم اصولگرایی و هم اصلاح طلبی " است.

از نظر ما خواسته‌ها و منویات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است. اشخاص و افراد سیاسی تا زمانی که در مسیر حق و ولایت مطلقه فقیه و انقلاب اسلامی قدم بر می دارند مورد حمایت ما هستند و در غیر این صورت با انتقادهای ما مواجه می شوند.

متن را با یک شعار اساسی به پایان می‌رسانم و برداشت از آن را به عهده مؤذنان جامعه می گذارم:

نقد حکومت آری نقد حاکمیت هرگز

سردبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط تابناک مرکزی نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار