معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان همکاری لازم برای برگزاری اردوهای راهیان نور را داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵ 29 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهنام نظری در نشست ستاد راهیان نور استان مرکزی، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان در برگزاری اردوهای راهیان نور باید مشارکت گسترده داشته باشند و همکاری‌های مادی و معنوی را برای اعزام زائران به مناطق عملیاتی و برگزاری هرچه بهتر این اردوها داشته باشند.
وی ادامه داد: هیچ‌ عذر و بهانه برای عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه با شکوهتر اردوهای راهیان نور در استان مرکزی پذیرفته نیست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یادآورشد: اردوهای راهیان نور از جمله موضوعات مهم امروز در حوزه جهاد تبیین است و با توجه به توطئه‌ها و جنگ نرم دشمنان نظام و اسلام ضرورت برگزاری این اردوها در جامعه احساس می‌شود.
نظری ادامه داد: جوانان باید بدانند رزمندگان اسلام چگونه در برابر بیش از ۴۰ ابر قدرت جهان ایستادگی کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور جدا شود.
وی یادآور شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب که هرکجا از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفتیم از آن ناحیه کشور ضربه خوردیم و بر این اساس تمامی مسئولان استان وظیفه دارند با برگزاری هرچه بهتر اردوهای راهیان نور زمینه آشنایی هرچه بیشتر جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یادآور شد: اردوگاه‌های راهیان نور در استان اهواز در شان مردم استان نیست و نیاز است سهمی از شرکت‌ها و کارخانه‌های استان برای بازسازی این اردوگاه‌ها اختصاص یابد.
معاون اجرایی سپاه روح الله استان مرکزی هم گفت: پشتیبانی از اردوهای راهیان نور در حوزه‌های جابه جایی، تامین مکان‌های اسکان در استان خوزستان و تغذیه از جمله نیازمندی های این حوزه است.
سرهنگ محمد رضا بیگ محمدی افزود: اردوهای راهیان نور در بودجه سال جاری مورد غفلت واقع شده بود که با تذکر و پیگیری‌های انجام شده بودجه این اردوها اصلاح شد.
مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه روح الله استان مرکزی هم گفت: اردوهای راهیان نور ۲ موضوع مهم شامل مشارکت در بازسازی اردوگاه‌های این استان در استان خوزستان و حضور اقشار مردم در برگزاری هرچه بهتر این اردوها دارد.
سرهنگ محسن ربیعی افزود: استان مرکزی سه اردوگاه در استان خوزستان دارد که ظرفیت فعلی این اردوگاه‌ها حدود ۴۰۰ نفر است.
وی ادامه داد: اردوگاه شهید زین‌الدین مشترک بین استان مرکزی و استان قم است که ۹۰ درصد این اردوگاه در اختیار استان قم و ۱۰ درصد آن در اختیار این استان قرار دارد و زیر ساخت‌های مورد نیاز این ۱۰ درصد آماده و مشکلی در این اردوگاه وجود ندارد.
مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه روح الله استان مرکزی یادآورشد: اردوگاه شهید مسعودیان اهواز از دیگر اردوگاه‌های این استان در استان خوزستان است که این اردوگاه به صورت سوله بوده و ظرفیت ۲ طبقه شدن در این اردوگاه برای اسکان خواهران و برادران وجود دارد.
سرهنگ ربیعی افزود: اردوگاه شهید آنجفی شهرستان خرمشهر نیز از دیگر اردوگاه‌های استان مرکزی در استان خوزستان است و ۱۷ هزار متر زمین در این اردگاه در اختیار استان است.
وی ادامه داد: پنج هزار متر این اردوگاه ظرفیت سازی شده و ۱۲ هزار متر آن باقی مانده که با توجه به استقبال سایر استان‌ها برای حضور در اردوهای راهیان نور استان خوزستان و امکان اختصاص این زمین به سایر استان‌ها نیاز است دیوار کشی، محوطه سازی، احداث نمازخانه و سالن غذا خوری در این اردوگاه در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار