مدیر دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نمی‌توان بدون حضور مردم، مشکل و مسئله آنان را حل کرد.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ 29 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،مصطفی فروتن در همایش مرد میدان در استانداری مرکزی، افزود: نگاه قرارگاه جهادی استفاده از مشارکت مردمی برای حل مشکلات و رفع محرومیت ایجاد شده در مناطق محروم و آسیب دیده است.
وی یادآورشد: راهبرد قرارگاه جهادی این نهاد انقلابی استفاده هر چه بیشتر از مشارکت‌های مردمی برای حل مشکلات جامعه هدف است.
وی افزود: مردمی کردن فعالیت‌ها در اردوهای جهادی به لحاظ اثربخشی دارای اهمیت بالایی است.
وی با یادآوری اینکه، یک فرد جهادی باعث جریان جهادی می شود، اظهار داشت: جنس مدیریت صالحین مبتنی بر ولایت است که ویژگی خاص در این مجموعه جهادی به شمار می‌رود.
مدیر دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: نگاه مبتنی بر ولایت این مفهوم را دارد که دهیاران در محیط روستا، سفیران کار و تلاش در عرصه مدیریت جهادی هستند.
فروتن افزود: نگاه مدیریتی دهیاران در اداره مجموعه روستا، جلوتر از مردم در حرکت هستند که موجب می‌شود تا مدیریت جهادی محقق شود.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف کمیته امداد که می‌تواند ساختار مردمی سازی را به ظهور برساند، تشکیل قرارگاه‌های جهادی است.
مدیر دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در کمیته امداد ظرفیت‌هایی مثل قرارگاه استانی و هسته‌ای جهادی ویژه شهرستان‌ها ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز گفت: ستون‌های اصلی حرکت جهادی شامل بصیرت، همت، عشق و عقیده تقسیم بندی شده که لازم است نیازسنجی در مناطق محروم در گام اول صورت گیرد.
مجید مومنی افزود: اشتغالزایی یکی از مهمترین کارها در توانمندسازی خانواده به شمار می‌رود که در حرکت‌های جهادی مورد توجه است.
وی اظهار داشت: اشتغالزایی، اهدای جهیزیه، معافیت سربازی، معاضدت فضایی، خدمات عمرانی، ارائه تسهیلات قرض الحسنه از راه های توانمندسازی خانواده‌ها است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی گفت: تاسیس مراکز نیکوکاری، هم افزایی با صندوق امداد ولایت، کمک به ترویج فرهنگ زکات و شناسایی راهبران شغلی از زمینه های همکاری دهیاران با کمیته امداد است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی نیز گفت: دهیاران مجاهدانه برای رفع محرومیت از سیمای روستاها گام‌های موثری بر می‌دارند که اقدام آنان قابل تحسین است.
حمید پاکپو افزود: مبداء و پیدایش انقلاب اسلامی با شکل‌گیری گروه‌های جهادی گره خورده است.
وی اظهار داشت: جریان انقلابی بعد از شکل‌گیری در کارزار دفاع مقدس، عرضه تجلی فعالیت جهادی را تجربه کرد و اکنون از آن بهره می‌گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: در سیر تحول فرهنگ جهادی در کشور شاهد بودیم در برخی مقاطع در ساختار اداری افول ایجاد شده که باید جبران شود.
پاکپور افزود: حفظ روحیه جهادی موجب خواهد شد، انقلاب اسلامی در حرکت رو به جلو رشد خود را حفظ کند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: اکنون با روی کار آمدن دولت سیزدهم مدیریت ویترینی به مدیریت میدانی تغییر یافته و رئیس جمهوری نیز در سفر استانی در بین مردم حضور دارند و استاندار مرکزی نیز معتقد است که رویکرد پشت میز نشینی مدیران را به رویکرد در بین مردم تغییر داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار