کد خبر: ۱۰۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ 03 October 2015

نمی دانم بگویم یا نگویم ، نمی دانم بنویسم یا ننویسم ، نمی دانم به کسی بر بخورد یا بر نخورد، اگر هم بر بخورد ایرادی ندارد، اصلا برخوردن ندارد ، صحبت از حق و حقوق ایرانیان است ، صحبت از خانواده های داغداری است که عزیزانشان را از دست داده اند. شوخی که نیست ،سرنوشت چندین ایرانی هنوز مشخص نیست. نمی دانم چرا در حالی که همه شاهدان عینی کم کاری و سهل انگاری و به عبارتی عمدی کاری آل سعود را عامل اصلی قتل و عام حجاج می داند بعضی ها این واقعیت را قبول نمی کنند و یا نمی خواهند قبول کنند.

می گویم اگر دیپلماسی فعال این است که نتوانی وزیرت را، مسئول کشورت را به مملکتی چون عربستان بفرستی، نتوانی بعد از گذشت یک هفته از هموطنانت خبر بگیری همان منفعل بودنمان بهتر است.

نمی دانم برگشتن در روز پنجم از سفری که از اول قرار بود پنج روزه باشد را می شود نیمه تمام نامید یا نه؟

بعید است از دولتمردانی که دیپلمات هستند هنوز عمق فاجعه را باور ندارند و نمی دانند چه اتفاقی افتاده است. یعنی جان ایرانی جماعت نه فوت شده بلکه مفقود شدگان به اندازه سخنرانی در نیویورک ارزش ندارد؟

ایرادی ندارد بعضی مسائل را از دشمنانمان یاد بگیریم.

از رئیس جمهور فرانسه که چگونه نشست اتحادیه اروپا را به دلیل کشته شدن چند نفر در تیر اندازی نشریه برای مهم کردن حادثه ترک می کند.

چگونه اوباما تعطیلاتش را به خاطر تیر اندازی در مدرسه رها می کند.

آقای روحانی این ها یاد گرفتن دارد.

می گویم اصلاً بد نیست بعضا برزیل را بغیر از فوتبال و والیبال هم الگو قرار دهیم، برزیلی هایی که در ابتدای حمله آل سعود به یمن سفیرش را فرا خواندند و سفیر عربستان را اخراج کردند.

ما که می دانیم جوابمان در مقابل همه این مطالب فقط یک جمله است، «زبان دیپلماسی متفاوت است» می گویم بد نبود حداقل نطق آتشینی در نیویورک علیه این قوم سعودی بد تر از یهودی داشتید تا کمی امیدوار می شدیم. می گویند دیپلمات جماعت روحیه لطیفی دارند ، حقوقدان ها تند نمی توانند صحبت کنند هر چند خاطره تندی در داخل کشور از عزیزان معتدل داریم ولی می گذریم.

نمی دانم حقوقدان ها و دیپلمات ها چگونه روحیه ای دارند ولی می گویم جناب رئیس جمهور بد نیست بعضا سرهنگ هم باشید شاید فرجی باشد.

گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، یادداشت دانشجویی؛انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط تابناک مرکزی نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است

 حمید شیرازی-فعال دانشجویی

برچسب ها: روحانی ، تدبیر و امید
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
زهرا محسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
احسنت امیدوارم به سمع ونظرش برسد دوقطره عرق شرم بر پیشانیش ظاهر شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
برادر من سرهنگ شدن عرضه می خواهد همین طور که نیست سرهنگ یعنی غیرت ٬ مردانگی ٬ مروت ٬ شجاعت و... حالا قضاوت کنید آیا....
کما ل ابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
سلام
تشکر مقاله را که خواندم یاد دوباره افتاد چطوری سر اراک وسر آب سنگین ایران را بریدن خیلی ناراحتم
آقادر این رابطه چقدر قبلش منویات فرموده بودند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار