معاون مالی و اقتصادی شهرداری اراک گفت: شهرداری این شهر، از شهرداری ها پیشرو در راه اندازی اداره کل خزانه داری در کشور است.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹ 28 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، حسین پاکزاد افزود: بر اساس بخشنامه بودجه، شهرداری ها از ابتدای سال جاری ملزم به راه اندازی اداره کل خزانه داری شده اند که این مهم در شهرداری اراک با تعیین مدیر مربوطه و ۲ کارشناس و فراهم نمودن زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری محقق شده است و در اولین گام چارت سازمانی شهرداری اصلاح و این اداره در زیرمجموعه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اراک قرار گرفته است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری اراک تاکید کرد: با راه اندازی این اداره کل، از این به بعد کلیه درآمدهای شهرداری، سازمان ها و مناطق به حساب خزانه کل واریز می شود و بعد از مصوب شدن در کمیته تخصیص اعتبار که زیر مجموعه این اداره قرار دارد به هزینه های جاری و عمرانی، اعتبار تخصیص داده می شود .
وی مهم ترین هدف راه اندازی واحد خزانه داری را حفظ انضباط مالی و اداری، برشمرد و افزود:ما می‌توانیم از طریق واحد خزانه‌داری، ساز و کارهای لازم برای اعمال مدیریت صحیح منابع مالی و وجوه نقد را در راستای بودجه مصوب تدارک ببینیم و دریافت‌ها و پرداخت‌های نقدی را کنترل کنیم و صورت جامعی از درآمد و هزینه ماهانه، شش ماهه و سالانه شهرداری را برای ارائه به شورای اسلامی شهر و سایر مبادی قانونی ذی‌صلاح تهیه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار