معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بعضا شاهد تجویز و در نتیجه مصرف بی رویه دارو توسط پزشکان و مردم هستیم که هر دو مورد به نظام سلامت لطمه وارد می کند.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴ 28 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان بر نقش رعایت اصول صحیح نسخه‌نویسی و تجویز منطقی دوز دارو در کاهش هزینه‌های "نظام سلامت" تاکید کرد و افزود: باید نحوه تجویز صحیح دارو‌ها به پزشکان آموزش داده شود و بیمار فقط باید با نحوه نگه‌داری و مصرف دارو آشنا باشد.
وی یادآورشد: هنگامی که دوز دارو درست تجویز شود علاوه بر کاهش هزینه‌های "نظام سلامت" از بروز بسیاری از عارضه‌های دارویی در بیمار جلوگیری می‌شود.
وی تاکید کرد: مصرف بی مورد دارو می‌تواند طول عمر افراد را کاهش دهد و در "سلامت" آن‌ها تاثیرگذار باشد.
دکتر علیمرادیان ادامه داد: تجویز منطقی دارو مربوط به پزشک و دارو ساز است و نظارت بر اجرای این امر گام مهمی در ارتقا "سطح سلامت" جامعه است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امروزه همگام با رشد و توسعه روزافزون داروها و تولید داروهای جدید، مشکلات و پیچیدگی های مربوط به تجویز داروها شامل تداخلات دارویی، عوارض جانبی، هزینه داروها، محدودیت های بیمه ها، وجود بازار سیاه دارویی و تجویز غیر منطقی دارو نیز گسترش یافته است.
دکتر علیمرادیان گفت: ارتقاء و گسترش فرهنگ تجویز و مصرف منطقی دارو در گروه پزشکی و مردم جامعه، به جهت کمک به بهبود و ارتقا سطح سلامت جامعه و کاهش اتلاف منابع و سرمایه های اجتماعی با انجام فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی. حفظ کرامت، شأن و موقعیت گروه پزشکی، تلاش در راستای افزایش اعتماد و احترام متقابل میان گروه پزشکی، بیماران و فراهم کنندگان دارو و توانمند سازی مردم جامعه در زمینه مصرف دارو، از جمله مهمترین برنامه های این معاونت می باشد.
وی افزود: می توان از طریق بررسی نسخ پزشکان و ارسال فیدبک به آنها، برگزاری کارگاه ها و سمینارهای آموزشی ویژه کادر پزشکی، برگزاری برنامه های آموزشی ویژه عموم مردم و ... در راستای دستیابی به این هدف گام برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار