رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعلام این خبر از مردم خواست در شستشو و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه ها دقت بیشتری کنند.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲ 28 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: خوشبختانه با وجود نمونه‌گیری از بیماران مشکوک تاکنون مورد مثبتی در استان مرکزی مشاهده نشده است اما به دلیل مثبت شدن افراد در سایر استان‌های کشور این احتمال وجود دارد که در استان هم مواردی مشاهده شود.
وی یادآورشد: توصیه می‌شود که مردم حتما میوه‌جات و سبزیحات را قبل از مصرف ضدعفونی کنند و در صورت مصرف غذا در رستوران‌ها به هیچ وجه از سبزیجات و سالاد استفاده نکنند و در نوشیدن آب آشامیدنی نیز دقت لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: در صورتی که مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند جای نگرانی برای وجود بیماری وبا در جامعه وجود ندارد.
دکتر جمالیان ادامه داد: کارشناسان بهداشتی به صورت روزانه نمونه‌های تهیه شده از آب را آزمایش کرده و از نظر بیماری‌های میکروبی و انگلی بررسی می‌کنند که خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی در مورد آلوده بودن آب نیز گزارش نشده است.
متولی سلامت استان گفت: در حال حاضر شاهد پیک افزایشی کرونا در کشورهای همسایه ایران به خصوص در عراق هستیم و خوشبختانه این روند در کشور ما خیلی شدید نیست، اما یک روند افزایشی خفیف را شاهد هستیم.
وی افزود: با وجود روند افزایشی خفیف بیماری کووید ۱۹ در کشور، خوشبختانه تغییری در روند بیماران بستری بوجود نیامده است و میزان مراجعه بیماران سرپایی تنها حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط حساس و شکننده فعلی، همچنان از مردم استان درخواست می‌شود که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت لازم را بعمل آورند و با استفاده از ماسک به خصوص در فضاهای سربسته نسبت تکمیل فرآیند واکسیناسیون خود نیز اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار